Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Celebrity show na markom židlích

Redakce MAM21. 5. 20072. 7. 2019

I celebrity si musí hledat práci, pomyslíte si, když v rádiu několikrát za sebou slyšíte hlas PR ředitele Marka Vašuta nebo když ve “zprávách” o bezpečnostní konferenci promlouvá marketingová manažerka Renata Langmannová. Známých tváří, které místo toho, aby visely na billboardech, sedí v nějaké firmě za pracovním stolem v oddělení marketingu nebo public relations, je však víc. Je to jenom další forma reklamy, nebo “tvářičky” také něco dělají?


Je to “budižkničemu”?


Oslovené firmy se vesměs shodují na tom, že jim u “jejich celebrit” nejde (jenom) o tvář, ale že jim mohou nabídnout něco víc. Bořek Slezáček, který je známý jako zpěvák, moderátor a především ex-přítel modelky Simony Krainové, nyní zastává funkci group sponzorship managera ve společnosti AAA Auto. “Důvodem je odbornost a dlouholetá profesní zkušenost v oblasti marketingu, kulturního i sportovního sponzoringu a produkce. Z titulu své funkce je zodpovědný za sponzoringové a promo aktivity ve všech zemích, kde naše společnost působí,” vysvětluje angažmá hvězdy Petra Krainová, tisková mluvčí AAA Auto. Ačkoli si ho většina lidí spojí jen se světem showbyznysu, Bořek Slezáček je inženýrem ekonomie, vlastnil promotérskou společnost nebo pracoval v dnes již neexistující reklamní agentuře Hager jako account manažer pro nadnárodní klienty. “Fakt, že je ing. Slezáček tzv. celebritou, byl při obsazování této – pro společnost strategické – pozice druhořadý,” dodává Petra Krainová.


PR ředitel dělá hlavně reklamu


Zaplatit si reklamu na svoje služby je pro PR agentury tabu, což vcelku rozumně odůvodňují tak, že ony se přece umí zviditelňovat pomocí “svých nástrojů”, tedy public/media relations a využití reklamy by bylo vlastně popření jejich oboru. Ne tak je to u in-house PR ředitele Marka Vašuta. “S firmou Štěpánek Auto spolupracuji už řadu let. Začalo to moderováním boxerských utkání, později jsem pro ni namluvil audiospoty a na některých z nich jsem se podílel i autorsky,” vysvětluje Marek Vašut a pokračuje: “Nedávno mne majitel Petr Štěpánek viděl v českém finále Eurosongu, oslovil mne a krátce na to vznikla poslední řada rozhlasových reklam. Do budoucna máme ještě spoustu nápadů, a tak jsme se rozhodli naši spolupráci ‘zalít do betonu’: od poloviny března pracuji u Štěpánek Auto jako PR ředitel.” A co má PR ředitel na starosti? “Zatím se to spíš podobá práci kreativce, ale takový ‘šuplík’ tady nemají, a navíc vystupuji jako tvář firmy, takže její ředitel PR,” odpovídá Marek Vašut. Public relations v autobazaru Štěpánek Auto dosáhlo toho, o čem “firemní komunikátoři” ani nesní, a to že PR stojí nad marketingem, přestože se jedná pouze o jeden z jeho nástrojů. Toto netradiční pojetí potvrzuje i Pavel Hruška, manažer marketingu Štěpánek Auto: “V naší firmě je PR ředitel osobou, která vše, tzn. komunikaci, marketing, propagaci, zastřešuje, a já jako manager marketingu jsem součástí jeho teamu.”


Kráska a koupená krása


Že modelky nemusí být jenom vyretušované víly na vizuálech, ukazuje Jarka Rytychová, na počátku devadesátých let jedna z nejúspěšnějších českých modelek. V současnosti Rytychová příležitostně “dělá do PR”, loni se třeba spolupodílela na zajišťování mediální podpory pro L’Oréal, například zvala novináře, respektive novinářky na tiskovkou konferenci a párty při uvádění nového krému na trh. “Pro L’Oréal Group jsem pracovala na projektové bázi. Před lety prostřednictvím agentury Best Communications a v loňském roce jsem se jako samostatná osoba podílela na dvou projektech. K účasti na nich jsem byla oslovena přímo PR manažerkou L’Oréal Group ČR Nikol Novotnou,” vysvětluje Jarka Rytychová. Ostatně v komunikaci s médii, minimálně těmi lifestylovými, se vyzná – necelé tři roky byla totiž šéfredaktorkou českého vydání časopisu Harper’s Bazaar. Zmiňovaná Nikol Novotná nejprve na dotazy nereagovala, posléze přislíbila odpovědět v pozdějším termínu. Nakonec ale tato manažerka PR nedokázala odpovědět ani týden po stanovené deadline.


Kráska a zvířata


Funkci “junior marketing manažer” v bezpečnostní agentuře ABL si do životopisu může napsat dvacetiletá loňská Česká Miss Renata Langmannová. Jakou pro to má kvalifikaci? “Jako Miss se účastní nejrůznějších společenských akcí a své zkušenosti může zúročit při práci v ABL. Ví, co znamená pozornost médií, a nemá problém s veřejným vystupováním. To jsou zkušenosti a kvalifikace, které nemá každý,” říká Jiří Bartyzal, PR manažer ABL, a pokračuje: “V žádném případě není Renata pouze ‘tváří, která má nalákat’. Kdyby ano, jistě by netrávila hodiny v kanceláři prací u počítače vytvářením textů a rozpočtů.” V zápětí, když hovoří o výzkumu, který Renata Langmannová prezentovala na konferenci bezpečnostního managementu, Bartyzal říká: “Díky Renatině známé tváři je naší snahou přilákat pozornost k tomuto tématu s cílem tento obecný názor občanů změnit.” Takže zase tak zanedbatelnou roli hezká známá tvářička asi nehraje.


15obr_portrety.jpg


Na co jsou? “Modelka” Jarka Rytychová (vlevo) to s lifestylovými tituly umí, “moderátor a zpěvák” Bořek Slezáček (uprostřed) se v marketingu pohybuje už roky a u “missky” Renaty Langmannové (vpravo) se neví, jestli má její tvář lákat, nebo ne.


15obr_vasut.jpg


Marek vašut. Jako ředitel PR zastřešuje celý marketing.

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více