Banky si přetahují klienty
Počet lidí, kterým letos skončí doba fixace úvěru, bude největší za posledních dvanáct let. “Jen v roce 2007 bude objem úvěrů, kterým končí fixace úrokové sazby, roven 76 mld. Kč, což představuje přibližně 80 tisíc klientů,” říká Michal Strcula, manažer hypoték GE Money Bank.
Každá banka posílá na konci fixačního období svému klientovi novou nabídku. Bývá však zvykem, že stávajícím klientům nabízejí banky až o procento vyšší úroky než zákazníkům “čerstvým”. Tím vzniká prostor pro přetahování, který finanční ústavy využily a začaly inzerovat refinancování hypoték za nízké úrokové sazby a nabízet další zvýhodnění, například v podobě znížení poplatků za zpracování nové hypotéky. Některé kampaně odstartovaly už na začátku roku, zbytek přišlel teď na jaře.
Kdo byl první?
Jako první přišla už ke konci loňského roku se specializovaným produktem Hypotéka hypoték Bawag bank. Kampaň ale spustila až na začátku května, kdy zjednodušila aministrativu související s převodem. Tuto novou výhodu inzerovala v novinách a časopisech, v rámečcích v MHD, na internetu i v rádiu. Využila také netradiční formu direct marketingu ve formě visaček na dveře.
O čtyři měsíce předběhla kampaně menší banky GE Money. Nový produkt, který klienti dosud neznali, “vysvětlovala” banka nejdříve v advertorialech a formou PR nástrojů. Úvodní fáze trvala dva měsíce. “Poté jsme navázali cílenými aktivitami v oblastech novostaveb: neadresnou distribucí propagačních letáků do schránek spojenou s promotion aktivitami konkávního vozu, ozvučeného pojízdného bilboardu, který tyto lokality objíždí,” doplňuje Michal Strcula. Podle jeho slov si refinacovaní hypoték od GE Money zatím pořídily stovky klientů.
A bude líp
Počátkem května začala hledat nové klienty také Volksbank a pro ty, jež se pro její refinancování rozhodnou do konce června, nabízí zvýhodněné úrokové sazby. Stěžejním mottem kampaně, která je největší mediální komunikační aktivitou banky pro rok 2007, je výzva “osvoboďte se od nevýhodné hypotéky”, což názorně demonstrují vizuály na billboardech, v tiskové inzerci i na POS materiálech na pobočkách banky.
Hypotéku čerpá v současnosti asi čtvrt milionu lidí, ale očekává se nárůst o dalších sto tisíc nových klirntů.
Každý trochu jinak. Banky lákají klienty na refinancování hypoték různými způsoby (konkávní vůz GE Money) a různě sníženými úrokovými sazbami. Slibují, že refinancování zbaví klienty jejich “koule na noze”.