Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Zostra proti kouření

Redakce MAM2. 4. 20072. 7. 2019

Najednou se objevily hned dvě kampaně proti kouření. Není divu, v polovině dubna totiž bude Poslanecká sněmovna projednávat návrh tzv. protikuřáckého zákona. V rádiích běží nyní reklama, která vyzývá k podpoře petice pro zákaz kouření ve veřejných prostorách včetně restaurací. Spot odkazuje na webovou stránku www.stopkoureni.cz, kde mohou lidé vyplnit údaje o své osobě, čímž prý podpoří zmíněnou petici. Vedle toho Česká koalice proti tabáku (ČKPT) předminulý týden sezvala novináře na předpremiéru promítání dokumentárního filmu “The Tobacco Conspiracy” s cílem ukázat praktiky tabákových koncernů, jako je “manipulace s vědeckými důkazy, ovlivňování veřejného mínění a politického rozhodnutí a nekalé a neetické obchodní modely”, jak stálo v pozvánce.


Kdo s kým a proč?


Ačkoli je na zmíněné stránce www.stopkoureni.cz odkaz na web www.dokurte.cz, jenž patří ČKPT, ta tuto iniciativu neorganizuje. “S onou peticí nemáme nic společného, již dva roky běží naše vlastní petice,” říká Kateřina Langrová, ředitelka ČKPT. Podle Petra Kůty, advokáta z AK Kůta, Musil, Vaňková & partners petice na internetu není relevantní. “Podle zákona o právu petičním občan musí pod petici kromě svého jména, příjmení a bydliště uvést též svůj podpis, přičemž podpisem se rozumí vlastnoruční podpis,” říká Kůta. Petice navíc musí mít písemnou formu, a tak “podepisování” na webové stránce neodpovídá požadavkům zákona. Neúčinnost takové petice potvrzuje také ředitel agentury Weber Shandwick Vladimír Feldman, který patří mezi nejznámější české lobbisty. Proč tedy Lukáš Nádvorník, ředitel agentury Media Park a do nedávna obchodní ředitel Rádia Blaník, jenž za kampaní pro zákaz kouření v restauracích stojí, takovou akci organizuje? “Víme, že tato petice nesplňuje požadavky zákona, ale důležité je, že s ní vyjádřilo souhlas zatím více než 28 tisíc lidí,” říká Nádvorník a pokračuje: “Cílem je vytvořit nátlakovou akci, která má demonstrativní charakter.”


Stojí za tím někdo jiný?


Podle Lukáše Nádvorníka stojí za “jeho” akcí pouze on a další dvě osoby. Kdo tedy reklamní kampaň platí? V tuto chvíli běží zdarma rozhlasová kampaň na síti regionálních rádií MMS v hodnotě více než 1 mil. Kč, dohodnuta je i spolupráce s rádii sítě Kiss a s rádiem Beat. V obou případech jde o průměrně intenzivní kampaň,” vysvětluje Nádvorník a doplňuje: “Zdarma otiskl náš inzerát Respekt. Na dalších médiích pracujeme, bohužel hodně záleží, zda šéf příslušného média kouří…”


Dlouhodobým partnerem a přispěvatelem ČKPT je výrobce řady volně prodejných prostředků pro odvykání kouření Nicorette, kterým je od ledna společnost Johnson & Johnson (J&J). ČKPT proto podle Kateřiny Langrové může sdružení využívat služeb PR agentury J&J Hauska & Partner. Vedle toho ČKPT spolupracuje také s PR agenturou EMC Group.


12obr_Langrova_0169.jpg


K. Langrová. Máme vlastní petici. Pomáhá nám PR agentura, která pracuje pro J&J.


12obr_Kuta.jpg


P. Kůta. Petice přes internet nesplňuje požadavky zákona. Ten vyžaduje podpis na petiční arch.


12obr_Nadvornik.jpg


L. Nádvorník. Kampaň má demonstrativní charakter. Prostor dostáváme zdarma.

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více