Zaútočí Nivea naplno?
Koncern Beiersdorf hodlá podle svého vedení rozšiřovat koncept svých shop-in-shopů a tzv. “bluewalls” regálů, na nichž jsou vystaveny pouze produkty značky Nivea, i na jiné trhy než v Německu, kde ho Beiersdorf zkoušel. Vedle toho testuje i tzv. total stores, které kombinují obchody nabízející výhradně produkty Nivea s wellness. Dočkáme se toho i u nás?
U nás je to…
Kdy bude Nivea v ČR tyto koncepty zavádět, není jasné. “Co se týká blue walls a shop-in-shop aktivit, jsou to rozhodně trendy, které určují směr vizibility značky v místě prodeje,” potvr-zuje sice Helena Pecková-Vorlíčková, manažerka PR Beiersdorfu, ale následně dodává: “Naší prioritou je v současné době prvotní vystavení výrobků. Intenzivně se věnujeme i druhotnému vystavení, hlavně formou stojanů – ať už novinkových či tzv. umbrella stojanů, kde vystavujeme vhodný sortiment napříč kategoriemi.” Nivea v ČR používá ještě regálové vymezovače s výraznými POS materiály.
I vlastní obchody
Nyní Beiersdorf v Německu experimentuje s tzv. total stores, jež mají nabízet pouze produkty značky Nivea. “S projektem Nivea Haus se Beiersdorf připojil k trendu ‘wellness breaků’, jež se stávají stále populárnějšími v USA,” vysvětluje Pecková-Vorlíčková. Pilotní projekt už rok funguje v Hamburku a podle údajů Beiersdorfu ho denně navštíví 800 lidí. Spekuluje se o tom, že koncern plánuje otevření další pobočky, tentokrát v zahraničí. Tyto “výkladní skříně” značky Nivea jsou koncipovány především jako marketingový nástroj, jehož úkolem je přilákat zákazníky k produktům značky.
Zaměření na tři hráče
Beiersdorf měl loni dobrý rok. Poprvé překročil celkový obrat 5 mld. eur a značka Nivea překročila obrat 3 mld. eur. Pro tento výsledek bylo nejdůležitější zásadní přepracování koncernové strategie a vylepšení managementu inovací. Podle předsedy představenstva koncernu Pietera Noty se bude firma do budoucna zaměřovat na tři své značky: Nivea, Eucerin a La Prairie. Značka Eucerin, která je distribuována výhradně prostřednictvím lékáren, byla na český trh uvedena letos v lednu. “Tato značka je podporována jak reklamou, tak i podlinkou. V samotných lékárnách věnujeme pozornost vystavení výrobků a snažíme se na ně upozornit pomocí lišt, samolepek nebo brožur,” říká Helena Pecková-Vorlíčková. Značka La Preirie na českém trhu není.
Nový formát. Nivea v Německu už rok testuje nový způsob, jak oslovit cílovou skupinu – prodejnu kombinovanou s wellness studiem. Novinky značka chystá i v podpoře prodeje.