Zadavatelé využívají internet konzervativně

2. 4. 2007 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jak hodnotíte působení JWT Praha na českém trhu od června 2006? Jaké jste provedli změny?


Nyní se soustředíme především na stávající klienty. Máme všechny mezinárodní klienty jako ostatní pobočky. Z těch lokálních např. Firo Tour nebo Beate Uhse. Chceme se rozvíjet v oblasti elektronické reklamy, proto jsme otevřeli novou skupinu JWT Engage, kterou vede Jeremy Abbett. Víme, že toto je oblast, která nabízí spoustu možností. V současné době se hodně věnujeme působení v BTL a digitálním prostoru. Používáme i vlastní kvalitativní průzkum diskusní skupiny a pozorování spotřebitele. Součástí našeho programu Think Tank jsou také workshopy o guerilla marketingu. Během hodiny a půl klienti pochopí, proč ho chceme používat a co jim může přinést.


Digitální reklama je ale přece jen u nás ještě v počátcích…


Je pravda, že on-line reklama se u nás teprve probouzí. V Německu, v USA, ale například také v Estonsku je již na vysoce rozvinuté úrovni a také se do ní mohutně investuje. Reklama na internetu nejsou jen bannery, je to především interaktivita. Zadavatelé váhají užívat internet, a když, tak konzervativně. Málokdo si všimne banneru, to není digitální marketing. Internet je o dialogu.


Hodláte se nějak specializovat a vymezit vůči agenturám poskytujícím full-servis? Myslíte si, že obstojíte?


Ano, spousta agentur to tak dělá. Někteří klienti říkají, že by měli rádi nás, ale pokud jim nějaká agentura poskytne služby levněji, je jasné, co zvítězí. Ale neuvědomují si, že se jim investice do nás vrátí, že toho můžeme poskytnout víc vzhledem k celé kampani. Jak chcete udělat integrovanou reklamu na všech kanálech, když máte pár lidí bez zkušeností? U nás si platíte za zkušenosti a předešlé výsledky. Možná máte i pár dobrých kreativců, ale nakonec, když se rozhlédnete, tak je to i o servisu okolo. Kreativita je jedním z hlavních faktorů, ale neobstojí sama o sobě. Musíte také přemýšlet o strategii značky, plánování, jak použít finance. Děláme hodně workshopů, což je skvělý nástroj, jak provést analýzu značky. To je jedna z oblastí, na kterou se chceme specializovat.


Máte v plánu rozšiřovat vaši agenturu?


Ano, moc (úsměv). Stále přibíráme lidi, nejde nám však o kvantitu, ale o kvalitu. Není to dlouho, co jsem převzala společnost. Je potřeba mít nějaký čas, abyste zjistila, kdo je schopen komunikovat na mezinárodní úrovni. Je důležité znát lokální trh, ale stejně tak důležitá je schopnost komunikovat a vytvářet věci také na mezinárodní a světové úrovni. Hledám lidi, kteří mají přesah, vidí dál, nejen v reklamě a marketingu. Snažíme se získat ještě několik talentů z ostatních reklamních agentur. Nezáleží nám na počtu, ale na kvalitě a zasvěcení do oboru, ale samozřejmě, jsme omezeni prostředky.


19obr_Britta_Plattner_1.jpg


Britta Plattner. „Musím říct, když jsem tu byla před patnácti lety, byla Česká republika úplně zavalená mezinárodními experty, mezinárodní reklamou. A to je pryč. Nyní je hodně lokální, domácká,“ říká výkonná ředitelka JWT Praha.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení