Vodafone bojuje za pravdomluvnou reklamu

30. 4. 2007 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

„Vreklamě se lže. Ale strašně…“ Toto jsou první slova herce a reřiséra Petra Čtvrtníčka, kterými začíná další série spotů Vodafonu, vytvořená ve spolupráci s reklamní agenturou Mark/BBDO, v režii Viktora Pavloviče. V nové televizní reklamě ztvárnil Petr Čtvrtníček učitele, který vyučuje „reklamštinu“ (jazyk, který se běžně užívá v reklamní branži), a při této příležitosti bude upozorňovat na různé marketingové praktiky. Vodafone tímto stylem hodlá pokračovat v boji proti klamavé reklamě a falešným slibům svých konkurentů. „Naším cílem je vtipnou formou upozornit veřejnost, aby si dávala pozor na to, co se v reklamě říká. Proto jsme otevřeli pomyslnou Pandořinu skříňku reklamního žargonu. Petr Čtvrtníček jakožto lektor probírá v první lekci reklamštiny například slovo neomezeně,“ říká Martin Jaroš, ředitel pro reklamu Vodafonu. Jak sám dodává: „U někoho znamená neomezeně ,jak kdy‘ a ,jak pro koho‘.“


Proti čtení drobnotisku


Poté, co Vodafonu vypověděla v létě smlouvu agentura Kaspen, se napjatě čekalo, s jakou komunikací tento operátor přijde. Společně s agenturou Mark/BBDO se rozhodli následovat cestu našlápnutou vánoční kampaní. „Jedná se o spolupráci mezi interním týmem Martina Jaroše a agenturou Mark/BBDO. Hodně se na finální podobě spotu podílel i Petr Čtvrtníček, který se na reklamním poli pohybuje již dlouhou dobu. Například veškerá choreografie a dikce ve spotu jsou jeho přínosem,“ vysvětluje tiskový mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský a pokračuje: „Tato strategie je naprosto nutná. Budeme ji používat tak dlouho, dokud se nám nepodaří změnit dosud zažitá pravidla na trhu. Reklama by neměla fungovat na principu klamavosti, ale na základě humoru a otevřené transparentní komunikace. V České republice zejména na svébytném českém smyslu pro humor a na představivosti.“ Vodafone si na každou reklamu dělá předvýzkumy a následně výzkumy po proběhlé kampani. Komunikační strategie, se kterou vedl svou vánoční kampaň, se prý velice osvědčila.


Tak trochu boj s větrnými mlýny?


Parodie na reklamní praktiky zafungovala na Vánoce. Otázkou je, na kolik se opakovaná parodie a zesměšňování může stát dlouhodobější komunikační strategií. Kam se bude moct vydat Vodafone za pár měsíců, až kampaň dosáhne vrcholu? Ani reklamní agentura se nebojí, že by se Petr Čtvrtníček stal rychle okoukaným a nudným. „Pokračovat s Petrem Čtvrtníčkem ve spolupráci v reklamě pro Vodafone je naprosto logické. Výborně se hodí pro tento koncept a navazuje i na vánoční kampaň. Nebojíme se, že by se vyčerpal, ba naopak,“ tvrdí Petr Topinka, ředitel agentury Mark/BBDO. Kurzy reklamštiny poběží v televizi zhruba čtvrt roku. Jakub Hrabovský k tomu dodává: „Jestli potom budeme spolupracovat s Petrem Čtvrtníčkem, nebo ne, není v tomto ohledu důležité.“


19obr_vodafone.jpg


Kurzy reklamštiny. Několik měsíců se objevovali v reklamách Vodafonu psi, které český národ miluje. Teď bude vše záležet na učitelském umu Petra Čtvrtníčka. Uvidíme, jak dlouho bude diváky bavit jeho styl výuky a parodie na klamavé reklamy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.