Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Reklamní textil jako marketingový nástroj posiluje

Redakce MAM23. 4. 20072. 7. 2019

Pouhé zhlédnutí počtu společností a jejich prezentace tento směr jen potvrzují. V České republice je možno tyto vlivy také pozorovat. Použití oděvů v reklamě je stále častější nejen u velkých nadnárodních společností, ale také u středních i menších českých firem operujících v tuzemsku nebo již expandující do zahraničí. Reklamní textil může mít několik podob a záleží vždy na zadavateli, na jeho požadavcích, jaký cíl má textil plnit.


Čas a kvalita


Důležitými aspekty při specifikaci je čas na realizaci, kdy je třeba se rozhodnout, zda bude použit textil, který je již v Evropě (dodání řádově ve dnech), nebo zda je možná výroba na zakázku v Asii, kdy je doba dodání cca 3 měsíce. Produkce v Asii je již kvalitativně na stejné úrovni, jako kdekoliv jinde na světě. Při pohledu na výrobní pásy, kdy jeden týden sjíždí z linky jedna světová oděvní značka, druhý týden ji nahradí jiná a třetí týden se tam šijí reklamní trička, už nikdo nemusí mít obavu o zemi původu a pochybné kvalitě. Ano, textil z Asie může mít image nekvalitního zboží, možná jste sami nějakou nepříjemnou zkušeností prošli, ale vždy záleží na vybavení, zkušenostech a lokaci továrny a také na důvěryhodnosti a znalostech vašeho dodavatele.


Odhad ceny není legace


Neméně důležitým rozhodnutím je počet kusů a standard, jaký má textil mít. To, že kvalita musí být vždy na prvním místě, je jasné. Ovšem cena za počet potisků, výšivek, kapes a doplňujících prvků, které vytváří trendy styl výrobku, nemusí vždy odpovídat představám o rozpočtu. Proto odhad ceny za kus, kvalitativní standard a počet kusů oděvů je rovnice, kterou si je třeba spočítat před závaznými kroky, abychom se vyhnuli pozdějším nedorozuměním. Není problém nechat si udělat bodovou studii, kdy eventuální dodavatel nastíní možnosti pro konkrétní případ.


Záleží na vás


Klíčem k úspěchu je rozhodnutí, jak moc nápadité, provokativní, anebo naopak “usedlé” má reklamní oblečení být. Samozřejmě zadání vychází vždy z cílové skupiny, ale na základě našich zkušeností a prodejních statistik bych chtěl upozornit, že ne vždy starší pánové nosí rádi pouze černá či tmavě modrá trička nebo polokošile s límečkem a ženy v podobném věku zase tíhnou k bílé a černé. Díky větším a rychlejším vlivům světové módy a aktivnímu “young look” způsobu života nelze dnes příliš škatulkovat formy oděvních návyků. Jednodušší je nabídnout aktuální světový trend, co se týká použití materiálu, střihu a barev, mírně přizpůsobený cílové skupině zákazníků nebo obchodních partnerů.


Tváře reklamních oděvů


Většina firem si pod pojmem reklamní textil představí narychlo koupené a klasicky potištěné či vyšité tričko nebo čepici. Tato forma reklamy už začíná být trochu nudná a okoukaná. Dnes již má svoje “klubové” tričko každá mateřská školka. A nabízí se zde otázka, jestli by velké firmy s mnohamilionovými rozpočty neměly přejít v tomto směru do “vyšší ligy”. Jednou z nejpoužívanějších forem promo textilu je firemní kolekce “na míru”. V tomto případě vytvoří designéři na základě přání klienta návrhy oděvů tak, aby splňovaly potřebná kritéria. Častými požadavky jsou módnost, pohodlnost, originální design a vhodný branding, jako logo, slogan na etiketě nebo na detailech výrobku. Běžné je umisťování log na knoflíky, kapsy, spony opasků, kovových přasek nebo naopak na dobře viditelné místo. Tyto módní řady tvoří cílenou skupinu oblečení, včetně doplňků, balení a visaček, a to vše propracované do posledního detailu s jedním cílem – vytvořit marketingový nástroj na míru dle přání zadavatele. Svojí módností a vhodným použitím v běžném životě jsou oděvy atraktivní ne pouze jako jednorázově obdržený dárek, ale hlavně jako součást šatníku, kdy se cílová osoba stává nejen pasivním obdarovaným, ale také aktivním tvůrcem image a propagátorem vaší značky.


Autor je ředitelem společnosti eTextil.cz.


 


33obr_trika.jpg


I mateřinka. Dnes má své klubové tričko každá mateřská školka. Je otázkou, jestli by velké firmy neměly v tomto směru přejít do “vyšší ligy”.

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 16. týden 2007

Starší článek

RRTV chce najít pravidla pro product placement

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více