Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Reklamní ručníky mají svoje trendy

Redakce MAM23. 4. 20072. 7. 2019

U reklamních ručníků a osušek se spíše než o trendech dá hovořit o určitých vlnách, kdy se objeví nějaká novinka, ale poměrně rychle zase zapadne. Takovým posledním hitem jsou například ručníky s příměsí bambusového vlákna. Všem se to docela líbí, ale pak potenciální zadavatel zjistí, že cena je proti běžným ručníkům z bavlny až trojnásobná. A náhle zájem většiny zákazníků opadá. Podobně se objevily a zapadly ručníky z umělých vláken, konkrétně z polyesteru. Vypadaly měkce, hebce, ale utřít se do nich nedalo, umělá vlákna totiž mají většinou velmi špatné absorpční vlastnosti. Nyní se objevily ručníky, kde je polyester použit jen v části bordury, na kterou je možné tisknout. Je to novinka, zatím nejsou známé výsledky dlouhodobějšího užívání z hlediska stálobarevnosti při praní.


Kam umístit logo?


V podstatě je 6 základních metod zhotovení loga. Stále nejpoužívanější jsou loga vytkávaná, tzn. obvykle se ručník skládá ze dvou barev, na podkladové barvě je jinou barvou zhotoven nápis nebo logo. Nevýhodou této metody je, že pouze při splnění určitých podmínek je možné mít ručník vícebarevný, tj. většinou platí omezení na dvě barvy. Další metodou je tzv. logo plastické, kdy logo tvoří propad ve froté smyčce, obvykle se používá u jednobarevných ručníků. Variantou je ještě logo plastické s podbarvením, kdy je zvýrazněno jen útkovou barvou na obvykle bílém ručníku. Z hlediska ceny je tento typ poměrně oblíbený. Stále více se rozvíjí další typ, tj. umístění loga v borduře. Zde se daří užívání i více barev než dvou. Další významnou metodou je výšivka, ať již klasická nebo froté, a poslední možností je potisk, který se však u nás stále zkouší s obvykle špatnými výsledky. Uvidíme, co přinese potisk na borduru z polyesteru.


Rozdíl mezi výšivkou a logem vytvořeným přímo při tkaní


Výšivka má výhodu jakékoliv barevnosti, její určitou nevýhodou je tvrdost (což je právě u ručníků poměrně negativní vlastnost) a rozhodně kratší životnost proti tkaným logům. Z hlediska ceny se výšivka obvykle vyplatí u menších sérií. Je nutné si uvědomit velkou výhodu tkaných log: na velikosti loga zde z hlediska ceny nezáleží, při opakování zakázky již program nejenže neplatíte znovu, ale platíte jen cenu za běžný ručník. Naopak při výšivce vždy platíte za každou výšivku znovu a znovu. A pokud by výšivka měla být velká, vždy se již vyplatí tkané logo. Froté výšivka se z důvodu poměrně vysoké ceny používá stále málo, často se kombinuje s tkaným logem, kde se tak vyšitým froté může na logo umístit ještě další barva.


Kterou kvalitu vybrat?


V podstatě rozeznáváme dvě hlavní kvality froté: jednosmyčkové, tzv. walk froté, a dvousmyčkové froté. Dalšími typy, používanými v reklamě jen omezeně, jsou froté postřižené, froté velurové apod. Mezi jednosmyčkovým a dvousmyčkovým froté je několik zásadních rozdílů a každý tento typ má nějaké přednosti a zápory, zde spíš záleží jen na zákazníkovi, co upřednostňuje. Dvousmyčkové froté se na tkaná loga používá v naprosté většině případů, protože smyčky jsou zde pravidelné a logo se dá dobře vykreslit. U jednosmyčkového froté smyčky často “polehávají”, tzn. čitelnost loga je menší. Výhodou jednosmyčkového froté je určitá prvotní měkkost, tj. první dojem. Dvousmyčkové froté sice působí tvrději, ale jeho zásadní výhodou je, že velmi dobře saje již od prvopočátku, což se o jednosmyčkovém froté rozhodně říci nedá. Zde je na úkor měkkosti potlačena zásadní užitná vlastnost ručníku, savost, alespoň zprvopočátku. Americké studie z poslední doby se jednoznačně přiklánějí na stranu dvousmyčkového froté i z důvodu další vlastnosti, tj. dlouhodobé užitkovosti.


Domácí a dovoz


Z hlediska tuzemské výroby a dovozů se nedá říci, že by tuzemská výroba jakkoliv zaostávala za světem, naopak. A jak je již známo, dovozy jsou různé, kvalitní i ty, které by se snad raději ani z cenových důvodů dovážet neměly. Pro rozpoznání kvalitního ručníku platí několik prvotních pravidel: nejprve se podívat na poutko. Je-li zde mezi pracími údaji uvedeno jiné složení než 100% bavlna nebo je-li zde uvedeno např. praní nejméně 3x zvlášť a jen např. do 30°C, vypovídá to něco o stálobarevnosti a savosti. A pak se již musí zákazník zamyslet, zda se mu vyplatí koupit levný ručník, ale následně zaplatit vysoké ceny za energii, prací prášek a vodu při praní zvlášť. Další pohled by měl směřovat k obšití ručníku. Pokud na okrajích ručníků vznikají i drobné “varhánky”, je pravděpodobné, že po vyprání budou nitě na okrajích praskat a okraje se budou třepit. Poslední krokem by měl být pohled zákazníka ručníkem proti světlu, což mu umožní zjistit, jaká je hustota základní vazby ručníku. Čím je ručník průhlednější a řidší, tím dochází obvykle k většímu srážení. Průměrnou gramáží a kvalitou ručníků je 400 g/m2. Bohužel, tento údaj se obvykle nikde neuvádí, podobně jako na jiných textilních výrobcích, přitom by mohl být vodítkem pro rozpoznání kvality výrobku.


Proč zrovna ručník


Reklamní ručník má dlouhodobou užitkovost. Logo umístěné na ručníku se bude připomínat dlouhá léta, málokdo ručník vyhodí dřív, než se opravdu roztrhá, na rozdíl od jiných reklamních předmětů, a to zejména těch jednorázových. Reklamní osušku si může zákazník vzít s sebou třeba i na dovolenou a logo si bude neustále připomínat. Ale bude si s sebou na dovolenou brát třeba těžítko nebo hrnek?


Také cena reklamních ručníků není nezajímavá, malé ručníky se dají pořídit již kolem 25 Kč, velké do 80 Kč, osušky pak kolem 150 Kč. Samozřejmě záleží na barevnosti a gramáži. Významným motivem pro rozhodování některých klientů může být i možnost malé sériovosti při výrobě ručníků, velký výběr barev a dobrá čitelnost a zpracovatelnost loga na tomto reklamním nosiči.


Autor je generálním ředitelem společnosti Frotex (Česká textilní).


 


30obr_rucniky.jpg


Stále nové trendy. Trendy se u reklamních ručníků objevují poměrně často, ale většinou volí zákazníci klasiku, a to třeba i kvůli vyšší ceně novinek.

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 16. týden 2007

Starší článek

RRTV chce najít pravidla pro product placement

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více