Ogilvy One je hvězdou německého direct marketingu
Jen osm procent ze 728 registrovaných soutěžních prací (z německy mluvících zemí) bylo letos odměněno medailemi. A přitom, stejně jako v případě klání o Hřebíky, zaznamenala porota vyšší zájem o účast než loni. Nejspokojenější byli sudí s kategorií Integrované kampaně, kde zlato putovalo agenturám Publicis Hamburg a OgilvyOneWorldwide. Druhá jmenovaná se zároveň stala direct marketingovou agenturou roku s náskokem 21 medailí (celkem 70 bodů včetně umístění na shortlistu) před agenturou Publicis se 4 medailemi (18 b.) a třetí agenturou Heye, rovněž se 4 medailemi (14 b.)
Grand Prix si z Berlína odvezl Publicis za kampaň “Hype Gallery” pro Hewlet Packard. Tato IT společnost si vytyčila za cíl oslovit desginéry, fotografy, grafiky a další tvůrčí pracovníky z komunikační branže , aby používaly tiskárny HP pro velké formáty. Místo klasických printů agentura vytvořila z vybydleného domu bývalé Café Moskau muzeum. Přijít mohl kdokoli s těmito podmínkami: na místě vytvoří dílo, v jehož názvu jsou písmenka “H” a “P” v tomto pořadí. Za splnění podmínek pak společnost tvůrcům dílo na místě vytiskla a vystavila v provizorním muzeu, k vidění jsou i na internetové stránce projektu www.hypegallery.de.
Medaile jsou dražší a dražší
Zástupce předsedy poroty Michael Koch z OgilvyOneWorldwide považuje letošní ročník za výjimečný hned z několika důvodů: “I když byly některé kategorie slabší (např. ta patřící kampaním ze Švýcarska a Rakouska), našlo se v každé několik opravdu přesvědčivých prací. Zároveň se opět zvedá cena udělených medailí, což je při tak silné konkurenci pozitivní.”
Optimismus a zase optimismus
Podle šetření DDV byl loňský rok pro agentury se specializací na direct či dialog marketing po obchodní stránce úspěšný, 90 procent dotázaných uvedlo vyšší obraty. V průměru získala za rok 2006 každá agentura čtyři nové klienty, o 60 procent se zvedla účast respondentů v tendrech. A rovněž 60 procent uvedlo, že v následujících 12 měsících hodlá rozšířit své týmy o nové zaměstnance.
Podle dat Direct Marketing Monitor 2006, bylo v Německu před dvěma roky do tohoto odvětví investováno přes 45 mld. eur, což byly dvě třetiny veškerých reklamních výdajů. Jen pro srovnání, do “klasiky” investovali němečtí zadavatelé 22,5 mld. eur.
PUTINOVA PORTMONKA. GettyImages na sebe jako sponzor soutěže LeadAwards pro tisková a on-line média upozornila 100 peněženkami V.Putina s fotkami Madonny, Fidela Castra a dalších. Zlato pro ag.Heye, 121.
BEST OF DM. Zleva: stříbro pro argonauten G2: Coke+iTunes, Grand prix a zlato pro Publicis: muzeum pro Hewlet Packard a zlato pro OgilvyOne: Oral-B a žvýkací dřívko faraona (Braun/Gillette), viz www.dpp-award.de