Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Mít Hřebíky v kapse je pro Němce prestiž

Redakce MAM2. 4. 20072. 7. 2019

Žádné oči okouzlující kampaně a při strmém nárůstu počtu přihlášek jen o jedno zlato více než loni. Taková je bilance letošních cen za kreativitu v německé variantě našich Louskáčků. Přesto v Berlíně zdaleka taková skepse nad úrovní domácí reklamy, jakou lze pozorovat u nás, cítit nebyla. Ba naopak. Probuzení německé ekonomiky z recese již dolehlo i na reklamní branži.


Asi největším favoritem byla již předem kampaň obchodního řetězce Hornbach. Jeho fiktivní kaskadér Ron Hammer (viz obr) rozhýbal reklamní scénu i média na podzim nejdříve ve virálním spotu, kde se pokoušel se svou crossovou motorkou přeskočit střechu jedné prodejny. Následoval TV spot se sloganem “Hornbach: pro některé příliš velký. Pro kutily stále malý”. Škodolibá konkurence ještě před vyhlášením výsledků však poukazovala na skutečnost, že se kampaň s postavou kaskadéra až nápadně podobá té americké na pivní značku Bud-Light s Tedem Fergusonem z roku 2005. Porota na ně však nedala loni.


Burza zlatých nápadů


Německý odborný tisk se shoduje v komentářích, že diskuse na téma “fakes” či “ghosts-advertising” byla tento rok poněkud upozaděna. Jeden z 308 porotců a zároveň zástupce managementu agentury Scholz & Friends Sebastian Turner je přesvědčen, že se podařilo většinu takových prací ze shortlistů eliminovat. Zároveň však upozorňuje na potřebu vícerého metru: “Reklamu třeba na muzeum, i kdyby měla jen pár plakátů, samozřejmě se skvělou kreativitou a exekucí, bychom ocenili, protože které muzeum z těch sta dnes na sebe umí udělat reklamu? Je třeba brát ohled nejen na mediaplán, který u každé práce posuzujeme, ale i na možnosti rozpočtu.”


Že mají “Hřebíky” pro agentury mimořádný význam dosvědčuje fakt, že se podle týdeníku Horizont kreativci po celý rok snaží prodat své “zlaté nápady” reálným klientům za každou cenu. Jde o kreativní koncepty “ze šuplíku”, šité na míru zejména mladším či přesně vymezeným cílovým skupinám. “Skvělé nápady vždy svého adresáta najdou. Pravidelně se s klienty scházíme a diskutujeme s nimi o ještě nerealizovaných nápadech. Podařilo se nám takto prodat koncept společnosti Klafs, prodávající sauny. Vizuály s Příběhem za kamny pak celý měsíc běžely na stránkách Bildu,” říká kreativní šéf BBDO Stuttgart Armin Jochum. Také Amir Kassei, kreativní ředitel německé DDB, potvrzuje oblibu tohoto trendu na agenturní straně: “Jednou za čas se sejdeme nad briefy, u nichž nejsou žádné termíny a žádní přísní konzultanti. Pokud náš nápad odprezentujeme s nadšením a líbí se, dostaneme extrabudget. Prodali jsme takto dvě kampaně Henkelu a VW a uspěli s nimi v soutěžích.”


Německo hledá talenty


Nápadná byla převaha zlatých a stříbrných cen v mladších kategoriích, jako jsou integrovaná kampaň, virální spoty, design či média. Konkrétně u virální reklamy ale porota narazila na problém její definice. Ze 108 přihlášených spotů bylo více jak 60 natočených původně pro TV a kino a figurovaly zároveň i v kategoriích pro tato média. Přesto, jak uvedl na tiskové konferenci ADC předseda všech porot Thomas Rempen, jsou “neklasická” média hnacím i motivačním nástrojem budoucnosti, a to pro klienty i agentury. Jak ovšem podotýká Amir Kassei, Německu schází v této oblasti talenty a hledat bude třeba za hranicemi reklamní branže.


20obr_plak.jpg


ADC festival reklamy. Shora: Kampaň Horrnbachu získala 2x zlato a 1x bronz. Dole: hangár č.2 bývalého letiště. Tempelhof hostí každoročně výstavu všech přihlášených prací do soutěže


top ten


Agentura roku


1. Jung von Matt (1)


2. DDB Group Germany (4)


3. Grabarz & Partner (7)


4. TBWA/ Deutschland (5)


5. Heimat (3)


6. Scholz & Friends (2)


7. Ogilvy & Mather (10)


7. BBDO Germany (6)


9. Kolle Rebbe (-)


10. Serviceplan (-)


Pozn.: v závorce umístění v loňském roce

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více