Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jaký je textil v roce 2007?

Redakce MAM23. 4. 20072. 7. 2019

Zdá se, že zaklínadlem již není především cena, ale firmy si uvědomily, že kvalitní textil udělá daleko větší službu než tričko na jedno použití. Prosazují se různé prvotní způsoby zpracování látky, jako jsou interlock, rib či kombinace bavlny s lycrou. Nicméně nakonec vedle výše uvedených faktorů při výběru rozhoduje opět cena.


V současné době se v katalogových nabídkách textilních značek výrazně odlišují dámské a pánské kolekce, což dříve nebývalo. V minulosti textilní značky nabízely jednotnou, tzv. unisex kolekci a byl problém vybrat například projmuté dámské tričko s krátkými rukávy. Za poslední dobu se situace výrazně změnila a nabídka dámského textilu je velmi široká a dá se říct, že kopíruje aktuální módní trendy. Příkladem toho je značka b/c, která na veletrhu PSI v Düsseldorfu předváděla svoji novou kolekci jako módní show a přišla zároveň s vyloženě katalogovou fashion kolekcí, jež se jistě nebude prodávat po stovkách kusů, avšak tvoří zcela zásadní změnu image značky. Prvky z této fashion kolekce se přenášejí do promo kolekce určené především pro reklamní potisk či výšivku.


Známý brand táhne


Z našeho pohledu se nám velmi dobře prodává textil značky Slazenger, který je velmi dobře provedený a tato značka je v České republice vnímaná jako známý brand. V loňském a letošním roce se velmi dobře prodávají polo trika, a to díky obecnému trendu a oblibě triček s límečkem. Dalším výrazným trendem je rozšířený zájem o textil pro nejrůznější speciální sportovní aktivity, zejména pro outdoor. Jsou to sportovní bundy a termo prádlo, na golf jde o golfová polo trička a doplňky. V sezoně vyrábíme hodně zakázkových značkových cyklo dresů ve speciálním, zadaném designu.


Firmy šijí na míru


Trička či textil šitý na míru je další kategorie, o níž mají zájem především větší společnosti typu pivovarů, mobilních operátorů či společností nabízejících obrátkové spotřební zboží. Dříve byl v Čechách poněkud problém trička či textil kvalitně a zejména rychle ušít dle představ zákazníka, ale i v tomto případě se situace rychle mění a na trhu jsou firmy, které nejen rychle reagují na poptávky, ale nabízejí k zakázkově ušitému textilu i speciální tisky, například 3D makro, pokovení, efekt 3D-puff, tisk s výšivkou, jely lak, perleťový třpyt, retro flok a další. Výhodou je, že máte rychle hotový vzorek a můžete průběžně kontrolovat kvalitu zakázky a rychle reagovat na dílčí změny a doobjednávky. Tyto tiskové technologie lze samozřejmě použít i na standardní reklamní textil z katalogů. Nelze opomenout výrobu na Dálném východě, odkud pochází 99 % sortimentu obsaženého v textilních katalozích. Zboží se musí objednávat ve velkých objemech na sklad, a proto je jen pár společností v Evropě, které mají zboží skladem v plném sortimentu, velikostech a barevnostech a jsou schopné dodávat trička velmi rychle. V Číně se vyplatí dělat zakázkově velké série, řádově v tisících kusech od jednoho modelu.


I doplňky znají trendy


Změny v textilních trendech se samozřejmě neodrážejí jen v oblečení, ale i v doplňcích. V letošním katalogu jaro-léto je to zejména army styl doplněný metalovými druky či broken-roztrhaný styl a novinkou jsou sluneční brýle, které jsou součástí čepice, respektive jsou implantovány do jejího kšiltu. Na čepice lze aplikovat tisk, našít vlastní label, ale nejčastější formou brandingu je výšivka, ať už standardní, či 3D výšivka, kdy se za pomoci polyuretanové pěny, která zůstane pod výšivkou, docílí prostorového efektu. Čepice jsou ve standardní kolekci skladem, ale zároveň je možné čepici, šálu, šátek či jiný doplněk nechat udělat přesně na zakázku v Číně, kde je ale dodací doba zhruba 2 měsíce. Ta se ale neustále kvůli možnosti poslat zakázku do Evropy letecky zkracuje. Na závěr bych chtěl říct, že situ-ace se, díky poptávce a trendům objednávat textil pro volný čas a tzv. si jej více užít značně zlepšila, a myslím, že nabídka textilu udělala, co se týče kvality, zpracování a novinek, ve srovnání s ostatními reklamními a dárkovými předměty největší pokrok.


Autor je ředitelem společnosti ABA – dárky s nápadem.


 


28obr_obleceni.jpg


Čím dál méně Unisexu. V současné době se v katalogových nabídkách textilních značek výrazně odlišují dámské a pánské kolekce.


 


28obr_trika.jpg


Zakázky na míru. O zakázky na míru mají zájem předevší větší firmy, jako pivovary nebo mobilní operátoři.

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 16. týden 2007

Starší článek

RRTV chce najít pravidla pro product placement

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více