Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jak je na tom český design?

Redakce MAM16. 4. 20072. 7. 2019

Nejvyšší ocenění, Národní cenu za design v odvětví produktový design, získal letos vůz Škoda Joyster, který Škoda Auto poprvé představila před dvěma lety na pařížském autosalonu. Jedná se o studii sportovního automobilu pro mladší a střední generaci uživatelů se středními příjmy. Porota na návrhu ocenila především optimismus, dynamičnost a “sportovního ducha”. Při předávání cen však vrcholné vedení nedalo jasnou odpověď na otázku, kdy bude nový model uveden na trh. Launch Joysteru se prý zatím zvažuje.


Auto na vyzkoušení


Vítězný model vznikl v designérském centru Škoda Auto, kde pracuje tým asi 60 lidí pod vedením Jense Manskeho. “Naším cílem bylo vytvořit první auto do rodiny, které bude cenově pod úrovní současné Fabie,” vysvětluje Pavol Sajták. z designérského týmu Škodovky. Model, který automobilka přihlásila do soutěže, je ale přece jenom poněkud nadnesený a při případném zavádění do sériové výroby by musely být například využity jiné materiály. “Toto je koncept, na němž chceme ukázat, jak by auto mohlo vypadat v budoucnosti. Spojuje to, co vyšlo ze spotřebitelských průzkumů, ale současně na něm zkoušíme věci, které by lidé mohli za pár let přijmout, jako je zabudovaný počítač s připojením na internet” doplňuje Sajták.


V odvětví Produktový design také porota ocenila například Motocykl Blata 125 od firmy Adamov – systems pro mladé jezdce do 16ti let, který získal ocenění Vynikající design. Motocykly značky Blata jsou na zahraničních trzích už několik let úspěšné, bojují ale s levnými napodobeninami čínských výrobců. Ti je údajně kopírují až do nejmenších detailů včetně škrábanců na kapotáži.


Držitelem druhé Národní ceny v oblasti grafického designu je Jan Kolář, jenž navrhl a rozpracoval logotyp Královéhradeckého kraje. Návrh vychází z umístění regionu na mapě a zároveň tvaru počátečního písmene názvu, hlásky K. Logotyp se už využívá například v brožurkách a serveru o možnostech cestovního ruchu kraje.


Mezi oceněné práce v oblasti grafického designu zařadila porota také Manuál vizuálního stylu prezentace ČR v zahraničí, který získal ocenění Vynikající design.


Stále to není ono


Porota letos ocenila 29 prací: 2 práce obdržely Národní cenu za design, 11 prací získalo ocenění Vynikající design a 16 výrobků bylo označeno jako Dobrý design.


Přestože si stále více českých výrobců uvědomuje, že design může konkurenceschopnost produktu výrazně zvýšit, nejsou ochotni věnovat na jeho vývoj patřičné prostředky. Řada z nich proto kopíruje design výrobků společností s mezinárodní účastí, jež si mohou experimenty s podobou produktů dovolit.


16obr_promo.jpg


Vítězové. Do detailu propracované “káčko” a “optimistický” Joyster.

×

Velké webové portály loni zvýšily tržby o třetinu na 1,6 mld. Kč

Starší článek

Krajské noviny zavedly stránku pro každý region ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více