Do Cannes jedou Liv Ducci a Mark/BBDO
Oficiální reprezentant reklamního a soutěžního festivalu Cannes Lions v České republice, mediální zastupitelství Screen-vision Czech, Isifa a Dawson Production společně s Asociací komunikačních agentur sponzorují letos vyslání dvou kreativních týmů do mezinárodní soutěže Young Lions, která každoročně probíhá v rámci festivalu Cannes Lions (16.-23. 6). Podmínkou účasti v prvním, českém výběrovém kole byl věk kretivců do 29 let a předložení vlastního návrhu řešení birefu buď v kategorii printu, či TV spotu.
Jak na olympiádu v Praze a domácí násilí na mužích?
I ti, kdo nápadu na uspořádání LOH v Praze zrovna nefandí, ale chtěli porotu (Jiří Janoušek, AKA, admani Marek Šebesťák a Jiří Mikeš, někdejší kreativní ředitel Y&R a vydavatel Jiří Kratěna, režisér Tomáš Mašín, Dawson Production, Georg Hodek, Isifa Image Service, a Richard Schinko, Screenvision) přesvědčit svým uměním TV reklamy, se museli vypořádat s následujícím zadáním: v případě referenda přesvědčit skeptiky, zejména Pražany, aby olympiádě v roce 2006 řekli ANO. Dle slov porotců Tomáše Mašína a Richarda Schinka byl v televizní kategorii výrazně těžší výběr favorita než při rozhodování o vítězi v kate-gorii printu. Při závěrečném hlasování poroty zazněla i výtka, že většina soutěžících nepochopila správně zadání. Nejpřesvědčivější storyboard (celkem z 10) vytvořili podle poroty Dan Kurz a Pavel Brázda z Mark/BBDO.
V kategorii tištěné reklamy na téma domácího násilí na mužích byl přece jen větší výběr, jak po hlasování sdělil M&M Georg Hodek. (Mezi exponáty se objevily i některé bizarnější nápady, které musela porota podle Jiřího Janouška vyřadit…). V konkurenci 23 prací zvítězil, za jednotného souhlasu poroty, jeden ze série tří printů, vytvořených kreativním studiem Liv Ducci (viz. obr).
V Cannes je to o improvizaci
Tým, který bude v Cannes soutěžit o nejlepší print na zadané téma, to bude mít o něco lehčí než jeho “televizní” kolega. Dvojici z Mark/BBDO totiž jen dobrý storyboard stačit nebude, spot budou muset v improvizovaných podmínkách natočit, sestříhat apod. Výhra Mark/BBDO asi tolik nepřekvapí, pražské kreativní studio Liv Ducci, jež vzniklo před rokem, je zatím u nás v reklamě nováčkem. Svou prací v oblasti průmyslového designu, 3D, fotografie, postprodukce a nových médií přesahuje rámec běžné reklamní agentury. Jak kreativci studia soutěž hodnotí a proč si vybrali zrovna print?
“Rozhodli jsme se tak ihned z toho důvodu, že výstupem druhé kategorie byl pouze storyboard a nápad. My jsme si hodně zakládali na výsledném vzhledu vizuálu a realizační práci. Myslím, že by v případě druhé kategorie bylo mnohem zajímavější, kdyby soutěžící měli za 24 hodin předložit nejenom nápad, ale i samotnou realizaci v rámci možností“, myslí si Jan Rambousek, jehož do Cannes doprovodí David Březina
Celkem se letošních Young Lions zúčastnilo rekordních 25 týmů. Na druhém místě v kategorii Print skončili Karel Moc a Petr Vaněk z Publicisu, na třetím Jan Diblík a Pavel Havlena z Comtech Group, v kategorii TV porota druhé ani třetí místo neurčila.
na cestě za lvy. Vlevo vítězný návrh v kat. print, vpravo storyboard pro TV. Nejvíce týmů přihlásily Mark/BBDO (4), Euro RSCG a Comtech Group (3). Dále soutěžily: Ogilvy & Mather, Publicis, McCann, JWT, Saatchi, Leagas Delaney, Kaspen, 1. pozitivní, Liv Ducci a podlinkové Proximity a Underline.