Děti sňatků z rozumu
Křížové nabízení produktů avizovali představitelé Raiffeisen International Bank-Holding v říjnu loňského roku, tedy tři měsíce po tom, co od skupiny PPF odkoupili akcie eBanky. Jak vlastně naloží rakouská banka s názvem a produktovým portfoliem vyženěné české dcery, by mělo zaznít na tiskové konferenci za dva týdny. Propojování produktové nabídky i komunikace už nenápadně začalo.
MEZITITULEK: Na cizím písečku
Vzhledem k tomu, že si každá banka drží výhodnější pozice v jiném segmentu, začal křížový prodej produktů tak, aby se služby obou finančních ústavů na pobočkách doplňovaly.
Klíčovými produkty rakouské banky jsou úvěry. “Vidíme výrazný dlouhodobý potenciál růstu, především v oblasti půjček. Společně s eBankou budeme v daleko lepší pozici, umožňující nám růst rychleji než trh,” uvedl na podzim gene-rální ředitel Raiffeisen International Herbert Spitz. Od 1. dubna je proto možné sjednat si na 11 pobočkách eBanky Rychlou půjčku, Rychlou podnikatelskou půjčku, hypotéku, kreditní kartu a také provádět hotovostní operace k účtům “Raifky”. Naopak na pobočkách Raiffeisenbank lze nově zažádat o osobní účet eBanky.
MEZITITULEK: Nízkonákladové a jasné
V komunikaci křížové nabídky produktů se využívá především už existujících TV spotů. Logo eBanky se tak objevuje na konci reklamy na Rychlou půjčku, v níž si mladý otec rodiny, zhýčkaný zacházením v Raiffeisenbance, splete manželku se sluhou Alfrédem a žádá ji, aby ho odvezla do klubu.
Na možnost křížového zřizo-vání produktů odkazují i plakáty a loga příbuzné banky ve výlohách poboček.