Biopotraviny táhnou řetězce

23. 4. 2007 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

12obr_bio.jpgVýrazný nárůst prodejů biopotravin zhruba o polovinu proti roku 2005 byl loni způsoben především zvýšenou nabídkou biopotravin v maloobchodních řetězcích. Češi za ně loni utratili zhruba 750 mil. Kč. Supermarkety Billa a Delvita a hypermarkety Interspar rozšířily svoji nabídku o ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo v biokvalitě. Dalším velkým impulsem bylo rozšíření sortimentu biopotravin v dm-drogeriích. Před pár týdny do tohoto segmentu vstoupil i diskont Plus, který nyní komunikuje značku Bio-Bio.


Jeden ano, druhý vůbec


U diskontu Plus je zavedení portfolia biopotravin motivováno také snahou o nový positioning. Řetězec chce být vníman jako „nejmodernější diskont v Evropě“. Oproti tomu konkurenční Lidl ústy Güntera Fergena, člena vedení skupiny Schwarz, do kterého tento řetězec patří, prohlásil, že do segmentu biopotravin jít nechce, a to kvůli jejich vyšší ceně, která neodpovídá povaze diskontních prodejen.


Hypermarkety i lékárny


Více biopotravin (509 mil. Kč, 67 %) nakoupili Češi podle Toma Václavíka ze společnosti Green Marketing v supermarketech, hypermarketech a lékárnách. Prodejny zdravé výživy a biopotravin měly vloni podíl na trhu 28 procent (212 mil. Kč). Přibližně 2 procenta (15 mil. Kč) biopotravin se prodalo přímo na farmách či tržištích a přibližně 3 procenta (23 mil. Kč) v nezávislých drobných prodejnách potravin. Největším dodavatelem biopotravin je v ČR výrobce dětské výživy Hipp, která se prodá-vá především v lékárnách a v drogeriích. Maminky, které tyto produkty kupují, si podle Tomáše Václavíka neuvědomují, že kupují biokvalitu.


Kam to půjde dál?


Podle Toma Václavíka bude český trh s biopotravinami v následujících 5 letech růst průměrně o 35 procent ročně a v roce 2011 dosáhne hodnoty 3,2 mld. Kč.


Biopotraviny loni tvořily pouze 0,35 procenta z celkové spotřeby potravin v ČR, průměrná spotřeba na obyvatele a rok za biopotraviny u nás byla přibližně 74 Kč, což je ovšem zdaleka nejvíce v bývalém východním bloku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.