Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Aura pod křídly SOVA. Jaké má vyhlídky?

Redakce MAM2. 4. 20072. 7. 2019

Soutěž Aura o nejpoutavější veletržní expozici se začala pořádat před třemi roky ve volné návaznosti na soutěž Expo Image společnost Veletrhy Brno. “Když jsme s Aurou začínali, chtěli jsme, aby to nebyla jenom brněnská aktivita, ale aby se do ní přihlásilo více organizátorů. SOVA byla proto od začátku garantem soutěže,” říká Lucie Zumrová, marketingová ředitelka BVV. Přesto ostatní výstaviště vnímala Auru stále jako výhradně brněnskou akci a nezúčastňovala se jí. SOVA (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí) proto získala od BVV licenci a v loňském roce už celorepublikové kolo soutěže organizovala sama. První ročník pod jejím předsednictvím se ale rozbíhal pomalu a nakonec porota vybírala pouze z expozic realizovaných na výstavištích v Brně a v Ostravě. “Dohoda o podmínkách soutěže byl poměrně dlouhý proces a díky tomu nestačily jednotlivé veletržní správy nastartovat soutěž včas,” vysvětluje důvody Jiří Knop, předseda SOVA. “Lokální kola si totiž organizují jednotlivé veletržní správy samy a vítězové regionálních kol postupují do celorepublikového kola. Teprve z nich vybírá vítězné expozice porota volená organizací SOVA,” objasňuje strukturu soutěže Jiří Knop a doplňuje, že v regionálních kolech si porotu vybírají veletržní správy, musí v ní však být zastoupen garant ze SOVA. Porota pro celorepublikové kolo složená z odborníků, kteří mají zkušenosti z předešlých ročníků Aury, by měla být do budoucna stabilní. SOVA získala licenci na pořádání soutěže Aura až do roku 2010.


Marketing, nebo design?


Podle Lucie Zumrové prošla Aura v minulých letech vývojem z marketingově-architektonické soutěže v soutěž architektonicky-designovou. “Na začátku jsme se inspirovali podobnou akcí pořádanou v Německu s názvem ADAM, kde je jedním z kritérií při posuzování expozice marketingové hledisko. Zjistili jsme ale, že tento koncept, kdy si zadavatelé vyhodnocují marketingové dopady, je hlavně pro menší firmy obtížný,” doplňuje Zumrová.


Podle Jiřího Knopa marketingová část zatím do soutěže zahrnuta nebude. “Teprve se to celé rozjíždí, ale do budoucna bychom chtěli v hodnocení expozic marketingový přínos zohlednit,” upozorňuje Jiří Knop. Nezávislá porota složená z architektů zatím posuzuje vzhled expozice, její funkčnost, grafické ztvárnění a celkové architektonické řešení.


Kdo má šanci?


Lucie Zumrová i Jiří Knop se domnívají, že z Aury “aura” brněnské akce, v níž expozice z jiných výstavišť mají jen malé naděje, nakonec opadne. Veletrhy Brno nemají proto ani nikoho v porotě.


Aby SOVA k Auře přitáhla i veletrhy z Litoměřic nebo z Olomouce, uvažuje také o zavedení speciální kategorie zahradnických expozic. Tak by se mohly soutěže zúčastnit i stánky z veletrhů Zahrada Čech nebo Flora Olomouc. “Počítáme, že letos by v celorepublikovém kole mohla porota vybírat až ze 75 expozic,” odhaduje Zumrová nárůst oproti loňskému roku, kdy soutěžilo 59 expozic.


Co na to ostatní?


Jednotlivé veletržní správy se staví k Auře různě. Například ABF spravující PVA Letňany se Aury nezúčastní, protože pořádá vlastní soutěž s názvem TOP ARCH. Do Aury se nezapojí ani Liberecké výstavy a Ondřej Matouš z Výstaviště Lysá nad Labem zatím o soutěži Aura neslyšel. Účast naopak plánuje pražská Incheba. Na litoměřických veletrzích Bydlení, Můj dům – můj hrad a Zahrada Čech chce vybírat nejzdařilejší expozice také společnost Výstavy a s organizací regionálního kola počítají i v Jablonci nad Nisou, v Ostravě a v Českých Budějovicích, kde letos přihlásí veletrh Země živitelka.


Kromě soutěže o nejpoutavější stánek uvažuje SOVA také o volbě osobnosti českého veletržního průmyslu. “Loni jsme to nestihli, je totiž potřeba stanovit kritéria hodnocení a systém nominací. K tomu by se měla vyjádřit celá členská základna SOVA. Budeme to řešit na květnovém zasedání předsednictva v Českých Budějovicích,” dodává Jiří Knop.


17obr_portrety.jpg


Strádání Stráží. Lucie Zumrová i Jiří Knop jsou přesvědčeni, že Aura přestane být vnímána jako brněnská soutěž. Účast v letošním ročníku už přislíbila Incheba, Ostravské výstavy a Výstaviště České Budějovice. Soutěžit se chystají také v Litoměřicích a v Jablonci nad Nisou.


17obr_expozice.jpg


sladění Architektury a designu. Vítězné expozice ročníku 2006. Aura probíhá od loňského roku dvoukolově, soutěží se stále ve čtyřech velikostních kategoriích, ale SOVA do budoucna počítá, že by zařadila i speciální kategorii zahradnických expozic.

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více