Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

AdMonitoring se rozjíždí

Redakce MAM10. 4. 20072. 7. 2019

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) již před několika lety zrealizovalo svůj záměr měřit a soustředit data o návštěvnosti a typologii návštěvníků internetu. Projekt NetMonitor v současnosti uzavírá další úspěšnou vlnu. Je v něm zapojeno cca 200 serverů a lze s jistotou říct, že pokrývá devadesát procent trhu, který je pro zadavatele z hlediska komerční komunikace zajímavý. Další vlna startuje na začátku příštího roku a jeho budoucnost SPIR již řeší.


Je na co navázat


Podobnou genezi by měl mít i další počin SPIR, a tím je již několik měsíců proklamovaná myšlenka monitorování internetové reklamy, tj. to, co chybí plánovačům a analytikům mediálních a reklamních agentur, marketingovým specialistů a v neposlední řadě i odborné veřejnosti. Informace o tom, kolik, kdo a v jakých formách inzerce investoval do tohoto média (včetně možnosti implementace do plánovacích softwarů), je poslední tečkou za zrovnoprávněním internetu mezi ostatními médii.


Už dnes lze říci, že právě internet soutěží s tiskovými médii a v brzké budoucnosti, ve spojitosti s projekty internetové televize, Video on demand a jinými lifestylovými projekty, začne ostře soutěžit o daleko větší balík investic – o televizní reklamu. Některé z těchto projektů jsou u zrodu, v testačních fázích, jiné pouze v hlavách budoucích realizátorů. Jisté je, že už nevyvolávají úsměv na tváři provozovatelů terestrických televizních kanálů, ale obavy o jejich budoucnost. Samozřejmě toto jsou úvahy v horizontu několika let, jež ovlivní business plány v řádu pětiletky.


Bude se měřit celý trh


Projekt AdMonitoring, který realizuje společnost Prime Time, si stanovil jako hlavní úkol změřit reklamní investice do většiny (resp. celého) komerčně orientovaného trhu internetové reklamy. Jeho ambicí není zachytit výměnnou reklamu a měřit ta média, které nejsou pro plánování kampaní relevantní. Výstupy, jež budou distribuovány stejným kanálem jako ostatní data monitoringu – prostřednictvím společnosti TNS Media Intelligence (dříve TNS A-Connect), budou mít i identický formát. “Ambicí SPIR bylo zařadit se právě do tohoto balíku informací a dát na vědomí veškeré odborné veřejnosti, že internetovou reklamu už nelze opomíjet,” komentuje vznik projektu předseda SPIR Tomáš Búřil.


AdMonitoring stojí na třech datových zdrojích: na deklaracích médií, která se rozhodla pro spolupráci v rámci projektu. Vzhledem k tomu, že AdMonitoring je “dítě” SPIR a všichni členové deklarovali ochotu spolupracovat, postupně se právě oni zařazují do měření. Druhým datovým zdrojem je robotické měření tzv. nezapojených médií, tj. těch, která z nějakého důvodu nemají zájem spolupracovat. Třetím důležitým momentem jsou zpětné kontroly, na nichž se podílí opět členové SPIR, tentokrát ze sekce Zadavatelů – mediální agentury. Propojením těchto tří zdrojů, které je velmi technicky a organizačně náročné, vznikne balík dat, jenž zachytí v cílovém stavu 90 % komerční reklamy u nás.


Projekt byl spuštěn 1. března a do dnešního dne se zapojila první vlna médií – těch komerčně největších nebo řízených některým z administračních systémů pro zobrazování reklamy. Další, druhá vlna zapojení, proběhne během dubna, resp. května v závislosti na technických možnostech realizátora i médií. Podle našich odhadů by první data mohla být komerčně publikována ještě před prázdninami.


Autorka je výkonná ředitelka SPIR


 


27obr_hrubesova_0365.jpg


PO KRKU TELEVIZI. Internet soutěží s tiskovými médii a brzy, ve spojitosti s projekty internetové televize, Video on demand a jiných lifestylových projektů, začne ostře soutěžit o daleko větší balík investic – o televizní reklamu, říká Kateřina Hrubešová.


Co je AdMonitoring?


společný projekt zadávajícího oborového sdružení SPIR a realizátora, společnosti Prime Time (dceřiná společnost Mediaresearch)


cílem je měření výdajů do celoplošné internetové reklamy tak, aby existovala za internet data o finančním výkonu reklamy srovnatelná s ostatními mediatypy


projekt stojí na trojici základních pilířů: 1. nezávislém robotickém měření postaveném na technologii Nettrack, 2. na deklarativním sběru dat o cenících, kampaních a jejich výkonu od médií, případně mediálních agentur, 3. na auditu výstupů prováděném primárně mediálními agenturami


1. vlna projektu byla spuštěna 1. 3. 2007, během 1. poloviny dubna budou březnová data podrobena analýze a sběrné mechanismy budou podle potřeby vyladěny. Realizátor předpokládá, že oficiální data budou uvolněna do konce 1. pololetí 2007. Zároveň je společným cílem SPIR a Prime Time dodatečně trhu poskytnout data i za leden a únor 2007


Zdroj: Prime Time


PŘÍLOHA – GRAFY

×

Reklama na internetových serverech v roce 2006 dosáhla 2 miliardy Kč

Starší článek

Stream TV: po měsíci 177 tisíc návštěvníků

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více