Veletrh Reklama 2007: Neformální setkání

5. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.



Ještě před dvěma lety mnoho vystavovatelů na nejrůznějších veletrzích říkalo pořád to samé: „Letos jsme tu asi naposledy, vystavovat v době internetu nemá cenu. Zákazníci si nás najdou tam, a zadarmo.“ Přesto, když se podíváte do veletržního kalendáře, najdete prakticky na každý týden hned několik akcí po celé republice. A stejné je to i s Reklamou.

Místo pro setkání

Prakticky každý rok se výše zmíněných názorů objeví hned několik, nicméně paradoxně je vystavovatelů rok co rok více. Čím to je? „Veletrh Reklama se stal už víceméně součástí našeho odborného života, bereme ji již jako takovou rodinnou oslavu na zahájení obchodní sezóny,“ říká Iveta Německá, obchodní ředitelka společnosti Bitcon, jednoho z největších vystavovatelů. To trefně vystihuje, čím dnes, při svých čtrnáctých narozeninách, veletrh Reklama, Polygraf je. Nečekejte technologické inovace na každém stánku, ale spíš průřez českým trhem reklamních služeb a připomenutí, o čem vlastně celý obor reklamy je.

Jasné rozdělení

Veletrh Reklama má už několik let jasné rozdělení. Ve vstupní hale návštěvníci narazí na umělecké a kancelářské předměty. Foyer Průmyslového paláce je vyhrazen tradičním soutěžím, spjatým s veletrhem. Známé jsou zejména Kalendář roku, Hvězda 3D reklamy nebo Duhový paprsek pro nejlepší signmakingové realizace loňského roku. Pravé křídlo zastřešuje dárkové a reklamní předměty. Střední křídlo ukrývá ve svých prostorech pre-press, tiskovou a fotografickou techniku, a také projekční techniku. Levé křídlo pak sdružuje firmy z oboru signmakingu, tedy výroby tištěné a světelné reklamy.

Pořadatel slibuje změny

Zřejmě nejkritizovanějším místem minulých ročníků byl podíl školáků a sběračů materiálů na návštěvnickém spektru. Pořadatel, společnost M.I.P. Group, slibuje, že i na tomto nedostatku pro letošek zapracoval: „Naším zájmem je kvalita návštěvníků, která převládá nad kvantitou. Jsme odborným veletrhem, který má za cíl uskutečnit setkání odborníků a potenciálních zákazníků v oboru. Z tohoto důvodu připravujeme na rok 2007 takové marketingové kroky, které osloví co nejširší rámec reklamních a produkčních agentur, pracovníků a řídících manažerů ze strany zadavatelů,“ říká Monika Hrubalová, ředitelka veletrhu.

Letošní Reklama se bude rozprostírat na ploše 13 500 m2. Představí se zde 330 společností z 12 zemí světa. „V současném globalizovaném světě je to nevyhnutelné. Vždyť v loňském roce počet zahraničních vystavovatelů dosáhl desetiprocentní hranice. Stojí za tím dlouhodobá strategie zaměřená na komunikaci v rámci regionu střední a východní Evropy a v současnosti cílíme na perspektivní asijský region,“ vysvětluje Monika Hrubalová.

Autor je redaktorem časopisu Sign.



16obr_reklama_2006.jpg


Sběrači Nepřijdou? Cílem veletrhu je logicky být místem setkání odbor-níků a jejich zákazníků. Sběrači „tužek zadarmo“ jsou nechtěným koloritem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.