Reklama a dárky pomáhají probudit se
Obchody Vitaland spustily druhou vlnu své letošní reklamy. V té první komunikovaly klasická “novoroční předsevzetí” – u žen i mužů touhu zhubnout, u mužů pak nabrat svalovou hmotu. Společnost ProFitness, jež obchody vlastní, na to šla od lesa: televizní reklamou, která zákazníky lákala (nejen) na brožurku zdarma a sportovní tašku za nákup… Jak uspěla? “Reklama, kterou jsme spustili počátkem ledna 2007, vzbudila v lidech především zvědavost. Zaznamenali jsme obrovskou vlnu dotazů prostřednictvím naší bezplatné infolinky, ale i elektronickou cestou a samozřejmě také přímo v prodejnách, což byl náš cíl,” říká Marian Polanský, ředitel marketingu ProFitness, a dodává: “Samotné dárky jsou pouze jakousi nadhodnotou pro zákazníka, kterou dostává navíc a danou cílovou skupinu osloví. Nicméně ‘dárky’ jsme používali i dříve v podobě produktů zdarma.”
Vitaland chtěl televizní reklamou zvýšit známost značky. “Chceme představit naše prodejny jako místo, kde zákazníci naleznou ,vše pro zdraví a aktivní život’ (1. vlna), ale také ukázat našim zákazníkům, že u nás najdou vždy něco nového, atraktivního a ke svému nákupu dostanou i jakousi nadhodnotu (2. vlna),” dodává Polanský.
Co ty dárky? Jen potěší?
Brožurky “Jak nejlépe a nejrychleji zhubnout bez jo-jo efektu” a “Jak rychle a esteticky nabrat svaly” byly podle Mariana Polanského zásahem do černého. Značka Vitaland je komunikovala jak v printu, tak v rádiu. “Těmito brožurkami jsme se snažili odpovědět na nejčastější dotazy zákazníků. Zákazník tak v prodejnách získal kromě produktů, které si nakoupil k dosažení svého cíle, i informace, jež si mohl odnést domů,” říká Polanský. Podle jeho slov s nimi bude Vitaland pracovat i nadále. “Velice se nám osvědčila i sportovní taška k vybraným přípravkům Aminostar. V rámci konzultací s našimi prodejci si zákazníci odnášeli ,packy’ pro ,nárůst svalové hmoty’ společně s taškou. Ta jako ,něco navíc’ také motivovala zákazníka k nákupu,” komentuje tuto promoakci Polanský.
V komunikaci Vitalandu je také důležitý věrnostní program. “Bez něj si nedokážu představit naši komunikaci směrem k zákazníkům. Pomáhá nám výrazným způsobem podpořit prodej,” říká Marian Polanský. Počet členů věrnostního klubu podle jeho slov stále roste a v současnosti registruje více než 170 tisíc zákazníků.
Proč tady a ne jinde?
Podle Polanské nejsou pro prodejny Vitaland konkurencí lékárny. “Prodejny Vitaland jsou místem, kam přicházející zákazníci, kteří vyznávají zdravý životní styl a jsou aktivními sportovci. Proto nejsou naším konkurentem lékárny, což jsou místa, kam chodí člověk pro lék,” vysvětluje Polanský. Konkurencí jsou ale podle jeho slov částečně “vitamínové koutky” v drogistických řetězcích.
Vsadit a hodně vyhrát
Podle čeho se lidé rozhodují, kde nakoupí potravinové doplňky? Podle Mariana Polanského zákazník v první fázi vždy posuzuje cenu, kvalitu, poskytovaný servis, místo prodeje a čas potřebný pro realizaci nákupu. Každý z jednotlivých zákazníků má jiné priority a ty ovlivňují jeho rozhodnutí, kde nakoupí a co nakoupí. “Prodejny Vitaland nabízejí produkty za přijatelné konkurenční ceny s velkým důrazem na kvalitu produktů, nabízených jak v řadě ,Vitaland’, tak od známých dodavatelů sportovní výživy. V prodejnách poskytujeme zákazníkům poradenský servis. Jsou to moderní obchody na atraktivních místech, kde zákazník nemusí stát dlouhé fronty, aby realizoval svůj nákup,” říká Polanský a doplňuje: “V druhé fázi posuzuje zákazník, zda svým nákupem získá něco navíc. A zde vzniká prostor pro celou řadu doprovodných akcí, kterými se snažíme zákazníka získat.”
Vitaland ožívá. Cílem TV podpory je zvýšit známost značky a také ukázat, že zákazník zde dostane i jakousi nadhodnotu.