Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

PVA – další planý pokus?

Redakce MAM12. 3. 20072. 7. 2019


Současný koncept spojuje výstavní funkci areálu s případným využitím pro olympijské hry na celkové rozloze 72 hektarů. Projekt počítá s výstavbou ceremoniálního stadionu, sportovních hal, olympijské vesničky, administrativního centra, hotelů, parkovišť a dalšího zázemí. Po skončení LOH by měly ze sportovních hal vzniknout výstavní plochy, z olympijské vesničky vysokoškolský kampus a ceremoniální stadion by se mohl poměrně snadnou úpravou přeměnit na Národní fotbalový stadion. Vybudování takového areálu by se uskutečnilo ve dvou etapách: během první (2009-2017) by byla vystavěna vstupní hala, administrativní budovy a hotel. Zbytek by přišel na řadu v letech 2017-2020. Celkové náklady by se podle Pavla Sehnala, generálního ředitele SPGroup, mohly vyšplhat až na 40-50 miliard korun, zatím se ale počítá pro počáteční fázi s 13,5 miliardami korun.

Kdeže loňské sněhy…

Plány sice vypadají slibně, ale je na místě přistupovat k celé věci s rezervou. Stávající projekt je to-tiž v pořadí už několikátým pokusem. Ještě loni v květnu, když do spo-lečnosti ABF, která získala v PVA Letňany majoritní podíl (11 % si nechalo HMP), majetkově vstoupil silný investor v podobě SPGroup, se počítalo se čtyřfázovou výstavbou v celkové hodnotě 12,5 miliardy korun. Na jejím konci mělo být k dispozici 110 m2 výstavní plochy. První etapa za 2,5 miliardy měla být přitom dokončena už v roce 2008, zahájení výstavby však nedali zastupitelé na konci června zelenou. Tehdejší náměstek primátora Jan Bürgermeister v té době uvedl, že zastupitelé zahájení výstavby pozdrželi právě proto, že si město chtělo ponechat prostor pro variantu olympiády. Toto rozhodnutí tehdy ABF překvapilo, protože s OH při ná-vrhu na územní řešení údajně počítali. Předpokládaný termín dokončení 1. etapy se tak posunul o rok. Přitom plán vybudovat v Praze rozsáhlé kamenné výstaviště schválilo město Praha už v roce 1996. Společnost ABF vybudovala provizorní haly a původně plánovala dokončit výstavbu kamenného areálu za zhruba 5 mld. korun v roce 2006. Už v roce 2004 přišla ale se studií, která počítala s dokončením původně stanovených cílů v roce 2011 a celkovou výší investic 13,5 mld.

I když bude olympiáda…

Jestliže zastupitelé kandidaturu Prahy na OH schválí, neznamená to ale ještě, že centrum olympijských sportovišť bude právě v Letňanech. Začíná se totiž hovořit o další variantě – Strahovském stadionu. O vítězném návrhu se ale hned tak rozhodovat nebude, protože Praha by se mohla stát pořadatelskou zemí nejdříve v roce 2020. Co by se tedy stalo s letňanskými plány, jestliže by vedení města rozhodlo ve prospěch Strahova? Podle Pavla Sehnala by se začalo s výstavbou areálu tak, jak je nyní naplánováno, ale bez ceremoniální haly. Aby se však výstavní areál tohoto rozsahu uživil, musely by roční tržby dosáhnout asi 700 milionů korun.


10obr_pva.jpg

původní a Nové. Nejnovější koncept PVA Letňany (vlevo) počítá s variantou olympijského sportoviště včetně ceremoniálního stadionu. Nejzazší termín dokončení se odhaduje na rok 2020.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více