Proximity měla na “Caples” svého porotce
Proximity měla na “Caples” svého porotce
Proximity opět vyhrála na soutěži John Caples se sociální kampaní. “Je to cílená strategie,” říká Luděk Kováč, který byl též přizván do poroty.
V čem tkví úspěch vaší kampaně pro Fond ohrožených dětí na světovém klání v direct marketingu?
Na soutěži John Caples se hodnotila hlavně kreativita, originalita nápadu. Pro naši kampaň s medvídkem v krabici od bot, který podává svědectví týrané holčičky, jsme využili různá média – kampaň působí vizuálně, je tam audio část a také haptická, lze si na to sáhnout. Čím víc smyslů zapojíte, tím více se dostanete pod kůži. Klíčové bylo integrované využití netradičních médií, jednoduché sdělení s využitím multimédií a silný emoční náboj díky použití reálných prvků. To jsou dnešní trendy.
Je to náhoda, že jste potřetí po sobě zvítězili právě s kampaní pro Fond?
Kampaň děláme proto, abychom zviditelnili problematiku týraných dětí a práci Fondu. Pokud vyhrajeme cenu na prestižní mezinárodní soutěži, ve svém důsledku to pomůže publicitě a rozšíření povědomí o tomto tématu.
Jste prvním zástupcem “nové Evropy” mezi porotci. Jaké jsou vaše dojmy?
Bylo to náročné, inspirující a poučné. Ve třech kolech jsme hodnotili dva tisíce prací. Jako jeden z mála jsem mohl hodnotit i ve finálovém kole, kde se porota zúží na ty nejzkušenější kreativce světa.
Zaujala vás nějaká novinka?
Kromě velmi dobře obsazené digitální kategorie a velmi slabé účasti českých agentur mě nic zásadně nepřekvapilo. Práce, které prošly do finále, jsem hodnotil jako dobré. Neviděl jsem ale nějaký obrovský rozdíl, že by byl někdo výrazně napřed. Zajímavé bylo, že porotci z celého světa se v hodnocení poměrně shodovali.
Jaký je recept na dosažení úspěchu na “Caples”?
Základním kritériem je kreativní zpracování nápadu. Důležitá je jednoduchá přímočará a univerzálně pochopitelná myšlenka. 50 % úspěchu v “Caples” zajistí správně zvolená prezentace. Nejlepší je vše vysvělující video, i když stále věříme, že když držíte v rukou zásilku, měli byste se dozvědět vše podstatné a získat správný pocit i bez videa.
Kromě “Caples” jste seděl také v porotě Českého directu. Lze soutěže srovnat?
V Českém directu hodnotíte sto prací, tedy skoro všechno, co agentury za rok vytvořily. Na “Caples” máte dva tisíce profesionálně odvedených prací, to nejlepší, co mohly dané země nabídnout.
Jaká je vizitka českého direct marketingu ve srovnání se světem?
Český direct marketing je stále v plenkách. Jsou tu agentury, které udělaly jednu dobrou zásilku, ale těch, které kvalitu dlouhodobě posouvají vpřed, je jen pár. Český trh je malý, je tady pět šest agentur, které mají dobré zázemí a mohly by to dělat dobře. Přesto ale na české soutěži je vidět, že nápadů mají Češi spoustu. Nápady bychom mohli prodávat do celého světa. Ale často chybí dotažení, návaznosti, integrovaný pohled, dobrá produkce.
Jaké jsou současné trendy?
Krása je v jednoduchosti. Dalším tématem je integrace. Prvotně nás nezajímá, jaká média použijme, ale jak budeme efektivní a jaký prostor získáme k rozvinutí našeho konceptu. Dalším prvkem je kontent, zábava. Když budeme lidi bavit, budou nás lépe přijímat. Trendem je samozřejmě také digitalizace.
vítězný tým. Nový porotce světového klání John Caples Awards Luděk Kováč představuje stříbrného mluvícího medvídka společně s kreativním ředitelem Pavlem Staňkem a výkonným ředitelem Martinem Lochmannem (zleva).