Pivo mělo super rok

19. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Celkový výstav za loňský rok dosáhl téměř 20 mil. hl piva, což je o 3,8 % více než v roce 2005 a vůbec nejvíc v české historii. V tuzemsku se přitom spotřebovalo přes 16 mil. hl, což je asi o 2 % více než loni. Na jednoho obyvatele ČR tak připadá 158,1 litrů. Ke zvýšení konzumace loni výrazně přispělo teplé počasí, ale také cizinci. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven tvoří konzumace piva zahraničními návštěvníky asi 15 až 20 % celkové spotřeby, což představuje asi 25 až 30 litrů na osobu. To potvrzují také výsledky průzkumu AČCKA (Asociace českých cestovních kanceláří). Podle něj vypijí cizinci během pobytu v ČR v průměru čtyři velká piva. Kdyby se ale od české spotřeby konzumace cizinců odečetla, stále by mohli Češi směle konkurovat ostatním národům, zejména Němcům. Podle časopisu Werben & Verkaufen ale v Německu spotřeba piva od roku 1996 do 2006 klesla z 132 na 116 litrů na hlavu.

Češi rekordně exportovali

Nejlepších výsledků v historii dosáhly české pivovary také v exportu. Do zahraničí loni vyvezly celkem 3,5 mil. hl piva, což je oproti roku 2005 nárůst o více než 14 %. Největší podíl na exportu měly pivovary Plzeňský Prazdroj (22 %), Pivovary Staropramen (16,8 %) a Budějovický Budvar (15,7 %), Krušovice (14,4 %). Stejně jako v uplynulých letech putovalo čes-ké pivo nejčastěji do SRN (41 %), dále na Slovensko, do Anglie, i do USA a celkem do více než 50 zemí všech kontinentů. Výraznější reklamu rozjíždí v zahraničí například společnost SaB Miller, jejíž dceřinná společnost Miller Brands v říjnu oznámila, že ve Velké Británii investuje do marketingové podpory značky Pillsner Urquell přes 2 miliony liber (84 mil. Kč).

Stále oblíbenější nealko

Nejdynamičtější nárůst zaznamenalo loni nealkoholické pivo, je-hož celkový výstav vloni dosáhl objemu 328 mil. hl, což znamená meziroční nárůst 37 %. Ke zvýšení konzumace nealkoholického piva pomohlo loni zavedení nového silničního zákona. To využil zejména pivovar Radegast, jehož Birell hlídky rozdávaly během prázdnin nealkoholické pivo Birell řidičům i cyklistům.


12obr_pivo.jpg


České pivo láme rekordy. Roční produkce i export jsou nejvyšší v historii.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.