Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pivo mělo super rok

Redakce MAM19. 3. 20072. 7. 2019


Celkový výstav za loňský rok dosáhl téměř 20 mil. hl piva, což je o 3,8 % více než v roce 2005 a vůbec nejvíc v české historii. V tuzemsku se přitom spotřebovalo přes 16 mil. hl, což je asi o 2 % více než loni. Na jednoho obyvatele ČR tak připadá 158,1 litrů. Ke zvýšení konzumace loni výrazně přispělo teplé počasí, ale také cizinci. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven tvoří konzumace piva zahraničními návštěvníky asi 15 až 20 % celkové spotřeby, což představuje asi 25 až 30 litrů na osobu. To potvrzují také výsledky průzkumu AČCKA (Asociace českých cestovních kanceláří). Podle něj vypijí cizinci během pobytu v ČR v průměru čtyři velká piva. Kdyby se ale od české spotřeby konzumace cizinců odečetla, stále by mohli Češi směle konkurovat ostatním národům, zejména Němcům. Podle časopisu Werben & Verkaufen ale v Německu spotřeba piva od roku 1996 do 2006 klesla z 132 na 116 litrů na hlavu.

Češi rekordně exportovali

Nejlepších výsledků v historii dosáhly české pivovary také v exportu. Do zahraničí loni vyvezly celkem 3,5 mil. hl piva, což je oproti roku 2005 nárůst o více než 14 %. Největší podíl na exportu měly pivovary Plzeňský Prazdroj (22 %), Pivovary Staropramen (16,8 %) a Budějovický Budvar (15,7 %), Krušovice (14,4 %). Stejně jako v uplynulých letech putovalo čes-ké pivo nejčastěji do SRN (41 %), dále na Slovensko, do Anglie, i do USA a celkem do více než 50 zemí všech kontinentů. Výraznější reklamu rozjíždí v zahraničí například společnost SaB Miller, jejíž dceřinná společnost Miller Brands v říjnu oznámila, že ve Velké Británii investuje do marketingové podpory značky Pillsner Urquell přes 2 miliony liber (84 mil. Kč).

Stále oblíbenější nealko

Nejdynamičtější nárůst zaznamenalo loni nealkoholické pivo, je-hož celkový výstav vloni dosáhl objemu 328 mil. hl, což znamená meziroční nárůst 37 %. Ke zvýšení konzumace nealkoholického piva pomohlo loni zavedení nového silničního zákona. To využil zejména pivovar Radegast, jehož Birell hlídky rozdávaly během prázdnin nealkoholické pivo Birell řidičům i cyklistům.


12obr_pivo.jpg


České pivo láme rekordy. Roční produkce i export jsou nejvyšší v historii.

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více