Konec sporům o letáky?

26. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK50: Konec sporům o letáky?

Věčný boj mezi obchodními řetězci, největšími zadavateli letákové reklamy, a distributory má konečně svého rozhodčího. Zatímco distributoři deklarují 90% doručitelnost letáků do českých domácností, zadavatelé na základě vlastních kontrol těmto údajům příliš nevěří.

Společnost Incoma Research proto vyvinula po vzoru západní Evropy plošný panelový výzkum, s jehož pomocí lze objektivně zjistit procento doručitelnosti letáků do schránek. Úspěch projektu však závisí na tom, zda se k němu připojí alespoň ty největší distribuční firmy na trhu.

MEZITITULEK: 90 % je sen. A realita?

Již první výsledky z pilotního výzkumu u 11 obchodních řetězců ukázaly, že realita je bližší verzi zadavatelů. „Očekávali jsme, že všemi udávaná kvalita půjde dolů, což se také stalo,“ řekl Petr Zháňal, ředitel TNT Post, která projekt spolu s Incomou iniciovala. Ani TNT Post však nedosáhla na slibovaných 90 %. „Ze zkoumaných distributorů na tom byli nejlépe, doručitelnost byla jen o dvě procenta nižší,“ řekla Sylva Bébrová, specialistka na letáky z marketingového oddělení společnosti Ahold, jejímž jediným distributorem je právě TNT Post. U jiných, zvláště menších, distributorů však bylo procento výrazně nižší, jen kolem 30 %.

Prvním účastníkem panelu se stal TNT Post, na jednání přistoupil i další velký distributor, Česká pošta. „Zákazníci se zatím rozhodují hlavně podle ceny. Doba pokřivených cenových měřítek skončí s tím, jak se zákazníci budou více zaměřovat na kvalitu doručování,“ uvedl Ivo Mravinac, ředitel odboru komunikace České pošty. „Chystáme se oslovit také společnosti Mediaservis, Českou distribuční a Grátis,“ upřesnil plány Martin Ráž, šéf projektu v Incoma Research.

Do panelu je zařazeno celkem 2000 domácností, které budou ve dvoutýdenním intervalu vyplňovat dotazník. Plánuje se rozšíření na 3000, aby bylo možné zajistit i data v regionálních celcích Čechy, Morava a Praha.

Podle výzkumu Incoma Research dostává letáky 95 % domácností, přičemž desetina je zásadně odmítá. Naopak tři čtvrtiny domácností se letákem nechají alespoň inspirovat.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.