Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Konec sporům o letáky?

Redakce MAM26. 3. 20072. 7. 2019

TITULEK50: Konec sporům o letáky?

Věčný boj mezi obchodními řetězci, největšími zadavateli letákové reklamy, a distributory má konečně svého rozhodčího. Zatímco distributoři deklarují 90% doručitelnost letáků do českých domácností, zadavatelé na základě vlastních kontrol těmto údajům příliš nevěří.

Společnost Incoma Research proto vyvinula po vzoru západní Evropy plošný panelový výzkum, s jehož pomocí lze objektivně zjistit procento doručitelnosti letáků do schránek. Úspěch projektu však závisí na tom, zda se k němu připojí alespoň ty největší distribuční firmy na trhu.

MEZITITULEK: 90 % je sen. A realita?

Již první výsledky z pilotního výzkumu u 11 obchodních řetězců ukázaly, že realita je bližší verzi zadavatelů. “Očekávali jsme, že všemi udávaná kvalita půjde dolů, což se také stalo,” řekl Petr Zháňal, ředitel TNT Post, která projekt spolu s Incomou iniciovala. Ani TNT Post však nedosáhla na slibovaných 90 %. “Ze zkoumaných distributorů na tom byli nejlépe, doručitelnost byla jen o dvě procenta nižší,” řekla Sylva Bébrová, specialistka na letáky z marketingového oddělení společnosti Ahold, jejímž jediným distributorem je právě TNT Post. U jiných, zvláště menších, distributorů však bylo procento výrazně nižší, jen kolem 30 %.

Prvním účastníkem panelu se stal TNT Post, na jednání přistoupil i další velký distributor, Česká pošta. “Zákazníci se zatím rozhodují hlavně podle ceny. Doba pokřivených cenových měřítek skončí s tím, jak se zákazníci budou více zaměřovat na kvalitu doručování,” uvedl Ivo Mravinac, ředitel odboru komunikace České pošty. “Chystáme se oslovit také společnosti Mediaservis, Českou distribuční a Grátis,” upřesnil plány Martin Ráž, šéf projektu v Incoma Research.

Do panelu je zařazeno celkem 2000 domácností, které budou ve dvoutýdenním intervalu vyplňovat dotazník. Plánuje se rozšíření na 3000, aby bylo možné zajistit i data v regionálních celcích Čechy, Morava a Praha.

Podle výzkumu Incoma Research dostává letáky 95 % domácností, přičemž desetina je zásadně odmítá. Naopak tři čtvrtiny domácností se letákem nechají alespoň inspirovat.

×

ÚOHS snížil pokutu za kartel Billy a Meinla

Starší článek

Podíly ČT1 v únoru byly nejvyšší za posledních 14 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více