Je na prodej!

12. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Švédský národní poklad, Absolut vodka, je na prodej, rozhodla švédská vláda. Ta doporučila parlamentu schválit privatizaci státních podniků, včetně Vin & Spirit, výrobce Absolut vodky.

Nejnověji oznámil svůj zájem o tuto akvizici největší světový výrobce rumu, Bacardi. „Ve světě je k mání jen pár globálně známých značek, jako je Absolut. Ta by se stala pro společnost, jako jsme my, doslova klenotem,“ uvedl pro Financial Times výkonný ředitel Bacardi Andreas Gembler. Bacardi ale čeká v boji tvrdá konkurence. Koupit Absolutku chce také francouzský Pernod Ricard či americké společnosti Fortune Brand nebo Brown-Forman, která vlastní konkurenční Finlandii vodku. „Bacardi není jediným zájemcem a není favoritem. Zatím se o budoucím majiteli jen spekuluje,“ zhodnotil zprávu Radek Šimek, managing director Brown-Forman CZ&SK, která značku Bacardi zastupuje.

Absolutní úspěch v USA

Absolut vodka je podle něj obrovsky úspěšná především v USA. „Ten, kdo Absolut koupí, se bude rozhodovat hlavně s ohledem na rozvinutí svých aktivit v USA nebo v západní Evropě. Trh ve střední Evropě není tolik významný,“ doplnil Šimek. Absolut vodka na českém trhu nepatří mezi lídry, změna majitele tedy českým trhem zřejmě neotřese. Podle výzkumu MML agentury Median ji občas pije 9 % respondentů a v žebříčku obsadila 11. místo. Tomu vévodí Finlandia vodka, která chutná třetině respondentů. „U nás je to fenomén. Finlandia se u nás prodává několikanásobně více než Absolut. Z hlediska objemu prodeje není Absolut konkurence,“ říká Šimek o „své“ značce. Dalšími oblíbenými značkami jsou Jelzin a Pražská vodka s preferencemi kolem 23 %.


10obr_absolut_hunk.jpg



na dračku. O značku Absolut se zajímají světoví lídři alkoholického trhu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení