Jarní módní tváře
Jarní módní tváře
Módní řetězce přicházejí s jarní kampaní. Několik z nich se rozhodlo investovat do lokální reklamy s českými osobnostmi a volí je velmi uvážlivě. Největší značky se však drží osvědčených přejatých kampaní.
Značka Wrangler spolupracuje se zpěvákem Davidem Kollerem a režisérem Janem Svěrákem. “Preferujeme osobnosti, které mají nějakou minulost a jistou budoucnost, nejsou to nějaké narychlo vytvořené hvězdičky,” říká Markéta Strnadová, PR VF Czech.
Jeden z největších módních řetězců a také jeden z největších investorů do reklamy u nás, C&A, se letos rozhodl pro Petru Němcovou. Za rok 2006 investovali do kampaně přes třicet milionů korun. “Musím se přiznat, že nad naší příští ,star’ uvažuji během celého roku. Musí být po celý rok zajímavá pro širokou skupinu lidi. Proto nevybírám pro kampaně žádné hvězdičky z bulváru, ale výrazné a zajímavé osobnosti. Petra Němcová je po třech herečkách první topmodelka, která se objeví v kampaních C&A,” říká Hana Raková z marketingu C&A. “Petra je zářivě hvězdná a zároveň normální holka, má v sobě nevinnost i sexappeal, je světová a zároveň tak česká. Petra je ale víc než jen modelka. Pro holky kolem patnácti je to vzor, jako starší sestra. Ženy kolem třiceti v ní vidí krásnou hvězdu z časopisů a módní inspiraci. Pro dámy kolem šedesáti je to velmi sympatická a milá slečna.”
Madonna podruhé
Ve čtvrtek 22. března se ve 28 zemích v obchodech Hennes & Mauritz objevila nová módní kolekce navržená zpěvačkou Madonnou. “M by Madonna”, jak se kolekce nazývá, je pokračováním, spolupráce, loni pro tento módní dům Madonna navrhla teplákovou soupravu. “Madonna má báječný cit pro módu a trendy. Tato kolekce je přesně v jejím stylu, v neutrálních klidných barvách,” říká Margareta van den Bosch, vedoucí návrhářka společnosti H&M. Není jedinou osobností, které je nabídnuto zkusit vytvořit vlastní kolekci. Pro společnost Mango letos vymýšlela modely herečka Milla Jovovich.
Mířit přesně
Obsáhnout téměř celý demografický vzorek je pro většinu módních značek náročné nebo dokonce nevhodné. Spousta z nich již cílí na svou, přesně stanovenou cílovou skupinu. Diesel se spojil pro tento rok s Anetou Langerovou, Darou Rolins, Michaelem Burianem, Matějem Ruppertem, Romanem Holým, Janem Dolanským a Evou Aichmajerová. “Spolupráce spočívá v tom, že zmíněné osobnosti nosí v rámci svého profesního působení i ve volném čase oblečení značky Diesel. Výběr osobností, které reprezentují značku, je motivován jejich profesí a cílovou skupinou, jež oslovují. Cílová skupina je téměř identická s potenciální cílovou skupinou zákazníků značky Diesel,” vysvětluje Barbara Černá, PR Blue Gekko. Jejich cílovou skupinou jsou muži i ženy mezi 20-40 lety.
Přenést sportovní módu do města se snaží Alpine Pro za pomoci Terezy Huříkové,juniorské mistryně světa v cyklistice.
Spíše na ženy s vyšším vzděláním a žijící ve větších městech je zaměřena kampaň pietro filipi. Jako první česká značka se připojila ke světovému trendu spolupráce konfekčních značek se známými návrháři. V letošním roce zahájila značka pietro filipi spolupráci s renomovanou módní návrhářkou Klárou Nademlýnskou. “Již tradičně je tváří jejích kolekcí Tereza Maxová, a proto byla přirozená i její volba i pro kampaň,” vysvětluje Magdaléna Drsová, marketing manager z pietro filipi.
Udělej si sám
Vadí vám nudnost a všednost reklamy? Zkuste si ji vytvořit sami. Značka Lee ráda experimentuje a její cílová skupina je užší. Proto se soustředí na skupinu mladých lidí, projevujících se nezávislostí a uměleckými sklony. Make History je nová kampaň, začne oslovením smělých umělců, aby sestavili monumentální sbírku fotografií. Příspěvky budou shromážděny na portálu Makehistory.eu (http://www.makehistory.eu).
Nejlepší fotografické příběhy budou ohniskem reklamní kampaně Lee pro tuto sezónu a budou zveřejněny v prestižních módních časopisech a prodejnách Lee po celé Evropě.
Outdoor a spousta BTL
Bigboardy, billboardy, tisková inzerce a občas rádio. Tak většinou odpovídají PR a marketingoví manažeři na to, kde je jejich reklama nejvíce vidět. Všichni také uvádějí mnoho BTL akcí na podporu prodeje, jako jsou slevy na nákup v ženských časopisech, módní přehlídky v obchodních centrech, benefity pro zákazníky mobilních operátorů, akce pro členy zákaznického klubu apod.
České tváře u nadnárodních značek. C & A a pietro filipi vsadily na světově známé modelky českého původu. Alpine Pro propaguje městskou módu společně s Terezou Huříkovou.
Módní značka | Cena celkem Kč |
H&M | 31 841 272 |
Kenvelo | 31 631 732 |
C&A | 30 614 203 |
Linia Trutnov | 14 747 000 |
Hugo Boss | 12 643 800 |
New Yorker | 11 846 724 |
Alpine Pro | 10 163 045 |
S.Oliver | 7 674 868 |
Marks& Spencer | 7 414 616 |
GAS | 7 348 725 |
Replay | 7 308 345 |
Diesel | 6 957 000 |
Takko Fashion | 6 378 426 |
Benetton | 5 201 434 |
Naf Naf | 5 063 515 |