Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

AXA s nudnou pohodou mezi mrakodrapy

Redakce MAM19. 3. 20072. 7. 2019

Nejen kampaň hlásající nové jméno dosavadního Winterthuru, ale zcela nová značka, strategie a cíle: tak lze podle managementu finanční skupiny AXA definovat její příchod na český trh.

Propojit pojišťovací a bankovní služby a do roka se vtisknout do paměti především drobných klientů – toť prioritní cíle staronového subjektu na česko-slovenském trhu, pojišťovny a penzijního fondu AXA. Konkurence, a stejně tak i média by měla zpozornět: AXA kromě toho, že začíná postupně zavádět nové produkty a služby, je navíc ve světě poměrně dravým zadavatelem reklamy, což potvrdil generální ředitel AXA Petr Žaluda v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny, kde uvedl: “Axa je jednou z pojišťoven, která dává hodně peněz do reklamy. Její marketing často připomíná akce supermarketů.”

Počtvrté a naposledy?

Popis aktuální marketingové komunikace AXA na českém a slovenském trhu se nemůže obejít bez zpětného pohledu na reklamu jejích předchůdců – značek Winterthur a Credit Suisse. (stále to však byla Winterthur Group, než v 6/06 oznámila AXA svou akvizici). První miliony do reklamy začala v roce 2000 podle monitoringu TNS Media Intelligence investovat Winterthur pojišťovna (cca 15 mil. kč), stejně tomu bylo i celý rok následující (cca 11 mil. Kč.). V roce 2002 se však již inzerce dělí na výdaje skupiny pod dvěma názvy podle nabízených produktů: Credit Suisse Life & Pensions (penzijní fond) a Winterthur pojišťovna (životní a penzijní připojištění). Větší podíl z celkových reklamních investic, cca 25 mil. Kč tehdy investoval Winterthur (přes 17 mil. Kč). V letech 2003 až 2005 však jméno Winterthur úplně mizí a všechny produkty jsou komunikovány pod značkou Credit Suisse Life.


Na konci roku 2005 se však Winterthur opět vrací na scénu. Proč, to vysvětluje marketingový ředitel AXA Miroslav Šebeňa: “Náš bývalý akcionář Credit Suisse Group již delší dobu uvažoval o odprodeji své pojišťovací divize. Z toho důvodu byla tato divize opět přejmenována.” S příchodem AXA tak v podstatě tentýž subjekt mění již počtvrté svůj název. Jaký mohou mít tyto rošády vliv na vnímání značky spotřebiteli komentuje Miroslav Šebeňa odkazem na “učitele marketingu” Philipa Kotlera: “Jméno a značka je to poslední, na co byste měli sáhnout.” Přáním AXA je podle Šebeni takové, aby se spontánní znalost této značky vyhoupla do 12 měsíců na 48 procent.

Už na to máme…

Zástupci AXA hovoří řádově o stovkách milionů, které zamýšlejí investovat do marketingu v našem regionu. “S příchodem AXA a její ambice dynamického růstu dostáváme možnost investovat konkurenceschopné finanční prostředky do reklamy, které nám umožní zapojení i komerčních televizních stanic,” reaguje Miroslav Šebeňa na skutečnost, že dosud Winterthur (Credit Suisse) obsazoval pouze reklamní bloky veřejnoprávní ČT.

Ač TV spot s dvojicí otec – syn mezi mrakodrapy působí univerzálně, bez důrazu na české prostředí, dává skupina AXA svým lokálním zastoupením víceméně volnou ruku při výběru agentury a kreativního konceptu, přičemž zde samozřejmě hraje roli pevně definována globální strategie. “Základním kritériem je efektivita a profesionalita reklamního partnera,” tvrdí Miroslav Šebeňa a pokračuje s vysvětlivkami k imageovému spotu: “Mrakodrapy symbolizují solidní a pevné zázemí AXA, sklo důvěru a transparentnost. Výpověď syna k otci, jenž mu předal zkušenosti se spravováním peněz, je zase tou emoční složkou spotu. Jde o image velké, úspěšné, solidní a dynamické značky.” Ovšem velikost a světovost ukazuje na odiv ve své reklamě také konkurence, ING. “Podívejte se na herce v reklamě a na cílovou skupinu. ING je velká a dynamická, ale mladá. My jsme možná mezi těmi mrakodrapy nudnější a usedlejší, ale zkušenější,” argumentuje Šebeňa. Na imageový spot naváže po třech až čtyřech měsících segmentační marketing, jež doplní reklama adaptovaná ze zahraničí.

Axa s hladem Otesánka

AXA velkolepé cíle do budoucna neskrývá. Zatím ve hvězdách je budoucí pohlcení České pojišťovny či koupě nějaké specializované banky (eBanku jí “vyfoukla” Raiffeisenbank). Zato najisto je postavený harmonogram zavádění novinek: počínaje 15. březnem zařadila AXA do portfolia investiční fondy, na začátku roku 2008 začne prodávat neživotní pojištění a přibude dvacítka nových poboček. Lákadlem pro utrácivé Čechy má být věrnostní program AXA Club, na němž se podílí jako partner HVB Bank (budoucí UniCredit Group). Každý s uzavřeným penzijním pojištěním u AXA má nárok na bezplatnou platební AXA kartu, kdy z každého nákupu ve vybraných partnerských řetězcích (Benzina, Droxi, EximTours a pět dalších) půjdou procenta na penzijní připojištění.


Fakta

Kde se vzala AXA

1816 – založení společnosti Mutuelle de l’Assurance contre l’Incendie v Paříži,

1985 – vznik značky AXA, kterou postupně přejímají všechny pojišťovny v rámci skupiny, a zároveň posun k image poskytovatele finančního zabezpečení a správce majetku

Červen 2006 – oznámení o akvizici společnosti Winterthur Group

AXA ve světě: mezi top 5 pojišťovnami, v Belgii

AXA v ČR – druhý největší penzijní fond, v oblasti životního pojištění mezi top 10 pojišťovnami


16obr_axa.jpg


tati, mám axu. Prohlašuje ve spotu herec bratislavského divadla Astorka Vlado Černý. Kreativní koncept navrhla agentura Jazz Communications, natáčelo se v Johannesburgu v produkci Forward International.

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více