Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

V zajetí železniční reklamy

Redakce MAM26. 2. 20072. 7. 2019


Zajímavá čísla vzešla z několika posledních průzkumů mezi cestujícími na Českých drahách, zpracovaných pro jejich dceřinou reklamní společnost Railreklam. V následujících odstavcích se pokusím shrnout to nejpodstatnější.

Vlaky pro tři miliony

Alespoň jednou v uplynulých 6 měsících cestovalo vlakem 3,08 milionu osob. V posledním týdnu se pak spolehlo na železniční dopravu 930 tisíc lidí, což představuje o proti roku 2005 nárůst o 120 tisíc osob (viz graf 1).


p14obr_graf1.jpg


p14obr_RailReklam.jpg

Mladí a vzdělaní nad průměrem

Při dalším popisování sociodemografické struktury pasažérů jsme brali v potaz ty, kteří cestovali vlakem nejpozději v uplynulém týdnu.

Mezi cestujícími jsou ve srovnání s populací častěji zastoupeni mladí lidé a lidé, kteří mají maturitu a vyšší vzdělání. Nejsilněji, té-měř z 25 %, je zastoupena skupina 16-24letých. Téměř 60 % pak tvoří lidé ve věku 16-44 let (viz graf 2).


p14obr_graf2.jpg

Vlakem cestují lidé všech typů vzdělání, ve srovnání s populací zde zastihneme častěji i vysokoškoláky a cestující s maturitou (viz graf 3).


p15obr_graf1.jpg

O reklamě se ví

Reklamy na nádražích si každý týden všimne přes 750 tisíc osob (přes 80 % cestujících), což je například o 63 tisíc lidí více než v metru.

Reklama na nádražích i ve vlacích je vcelku pozitivně vnímána. Přibližně 1/3 lidí ji považuje za užitečný zdroj informací a jen 1/3 lidí si myslí, že je jí nadbytek (viz graf 4).

Následující čísla získala naše společnost při dotazování v železničním uzlu Plzeň a navazu-jících tratích.

Proč cestují?

Nejčastěji udávaným důvodem, proč si cestující vybrali jako dopravní prostředek právě vlak, je nedostupnost jiných dopravních prostředků. Tento důvod uvedlo 52% respondentů. Jako druhý nejsilnější důvod pro výběr vlaku je udáváno pohodlí přepravy (viz graf 5).

Co tomu říkáte?

Úroveň železniční dopravy je vnímána neutrálně. V dlouhodobém horizontu je kvalita této dopravy považována z drtivé části za neměnnou či zlepšující se. Zhoršení této dopravy vnímá pouze 14 % dotázaných. Oproti tomu zlepšení úrovně železniční dopravy pocítilo více než 37% dotázaných (viz graf 6).


p15obr_grafy1_5.jpg




Jak zabírá reklama?

Tento druh reklamy je z velké části vnímán pozitivně. Množství této reklamy cestující neobtěžuje a v porovnání s ostatními typy médií (TV, rádio, tisk, ostatní outdoorové nosiče…) je vnímáno jako velmi nízké.

Nejvíce sledovanými reklamními nosiči jsou rámečky 49×49 ve vozech. Těchto ploch si všímá 55 % cestujících, což je velmi vysoký podíl. Druhými nejsledovanějšími nosiči jsou citylighty v nádražních halách, které sleduje 42 % dotázaných.

Velmi zajímavá je rovněž skutečnost, že více než 16 % cestujících zaznamenalo reklamu na lokomotivách, a to i přes to, že lokomotiv s reklamou jezdí zatím malý počet (15 z cca 2000) (viz graf 7).

Autor je ředitelem agentury 2C Czech republic.

NEJSLEDOVANĚJŠĺ. Reklamních rámečků ve vlacích Českých drah si všímá 55 % cestujících. Nejnověji jsou instalovány do vysokorychlostních souprav Pendolino.

Anketa – plzeň

Základní popis ankety

cílová skupina: cestující vlaky

místa dotazování: hlavní nádraží Plzeň, zastávky a železniční stanice v blízkém okolí Plzně

velikost dotazovaného vzorku: 600 respondentů

termín dotazování: listopad – prosinec 2006

oblast Plzeň – 600 respondentů

Hlavní nádraží – 250 respondentů

trať 170 (Plzeň – Rokycany) – 150 respondentů

trať 180 (Plzeň – Nýřany – Domažlice) – 150 respondentů

trať 190 (Plzeň – Nezvěstice – České Budějovice) – 150 respondentů

(během 1. čtvrtletí 2007 budou obdobná data

k dispozici i z Prahy, Brna a Olomouce)

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 8. týden 2007

Starší článek

Reklamní gigant WPP loni zvýšil zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více