Startují Droxi lékárny nový trend?
Síť drogerií Droxi zahájila novou strategii a oproti dřívějšku své lékárny začala komunikovat na samostatném letáku. Do té doby totiž inzerovala své lékárenské obchody jen v rámci letáků, které primárně sloužily jako promo drogistického zboží. “Droxi je mezi lidmi zakořeněná jako drogerie, přestože už nějakou dobu nabízíme nový produkt, něco jako drug store, kombinaci plnohodnotné lékárny a drogerie,” vysvětluje důvod samostatné komunikace lékárenského sortimentu Michael Vanžura, vedoucí oddělení lékáren Droxi.
Lékárny Droxi prodávají léčiva jak volně prodejná, tak na předpis, ale také širší sortiment drogistického zboží, a to na větší ploše, než je u lékáren obvyklé. “Chceme být řetězec zaměřený na zdraví lidí,” doplnil Vanžura. Na zdraví se zaměřila také konkurenční síť Drogerie Markt (DM), která však namísto lékárenského sortimentu vsadila na kampaň “DM – Žijme zdravěji”, v rámci níž komunikuje produkty související s aktivním životem od cereálií přes potravinové doplňky po sprchové gely a deodoranty.
Roční období a cena
Droxi upozorňuje na aktuální nabídku na daný měsíc. “Letákem komunikujeme zboží, které charakterizuje dané období. Například v jarním období nabízíme přípravky na podporu imunity,” upřesňuje Vanžura. Na letácích je výrazně komunikována i nižší cena volně prodejných léků ve srovnání s cenou doporučenou.
Co na lékárny říká Schlecker?
Droxi lékárnu kromě letáku zatím komunikuje především na svých webových stránkách nebo v časopisu pro členy Droxi klubu. O dalších marketingových možnostech však rozhodne už německý drogistický koncern Schlecker, který síť Droxi v lednu koupil. Síť drogerií Schlecker, která působí ve třinácti evropských zemích, však v žádné ze svých filiálek lékárny neprovozuje. “Lékárny tak jsou pouze v České republice a pro Schlecker to bude pilotní projekt. Schlecker přijal naši síť drogerií a rozvíjející se systém lékáren a bude v něm pokračovat. Ke změně struktury zatím nedochází,” vysvětluje Michael Vanžura z Droxi.
Své lékárny si vybudují i hypermarkety
Lékáren Droxi je zatím v České republice jen pět, a proto dosud nezpůsobily zásadní nerovnováhu na českém lékárenském trhu. Avšak Droxi naznačila směr, kudy se může ubírat vývoj na lékárenském trhu. I další řetězce totiž mohou začít budovat své vlastní sítě lékáren.
“Trend nastane ve velkých hypermarketech, které začnou budovat svá zvláštní lékárenská oddělení,” domnívá se Daniel Krýsl, obchodní ředitel agentury Amar marketing, která se specializuje na výzkum farmaceutického trhu. Podle jeho slov však lze očekávat eventuální boom lékáren přímo v hypermarketech nejdříve za několik let.
Samostatný leták. Droxi upozorňuje své zákazníky na to, že kromě drogerie provozuje také lékárny.