Není pytlík jako pytlík
Před nedávnem uvedl Douwe Egberts na trh novou řadu bílých čajů značky Pickwick. Doplňuje tak řadu wellness bylinných čajů, která je na trhu už půl roku. Výrobce čajů “střední třídy” Pickwick a největší inzerent v segmentu čajů se zřejmě snaží dostihnout náskok konkurenční Teekanne, která oba typy produktů už nějakou dobu prodává.
Zdravá kvalita
Pickwick komunikuje především kvalitu svých prémiových čajů a pozitivní vliv na zdraví. “Snažíme se vrátit k čaji jako takovému, který je v současné době zatlačován do pozadí čaji ovocnými,” říkáŠárka Dostálová, junior product manager segmentu čaje Pickwick. Na přípravu náročnější sypaný čaj zřejmě klasického zákazníka tolik neláká, protože Pickwick zvolil praktičtější balení. “Nejdeme cestou sypaného čaje v plechovce, ale moderní cestou vysoce kvalitního čaje v sáčku,” popisuje strategii Dostálová. Pickwick konkuruje Teekanne v řadě bílých čajů také tím, že přišel se širším sortimentem. “Přinášíme první ucelenou řadu se třemi produkty,” dodává Dostálová. Marketingová podpora novinky od Pickwicku nijak nevybočuje z normálu – nová řada bude komunikována na internetu, pomocí samplingu a POS v obchodech.
Příroda léčí, čaj uzdravuje
Douwe Egberts pronikla po vzoru Teekanne na podzim také do nadějného segmentu bylinných čajů. Pickwick komunikuje jejich povzbudivé nebo zklidňující účinky. “Bylinné čaje představují na trhu dynamicky rostoucí čajový segment. Neustále roste důraz na zdravý životní styl spolu se snahou překonávat obtíže ne léky, ale přírodní cestou,” upřesnila Dostálová s tím, že čaje jsou úspěšné. Takový čaj se tak stává funkční potravinou. Bylinné čaje podle výzkumu MML agentury Median loni pila třetina populace, úspěšnější jsou dosud jen ovocné a černé čaje. “Největší poptávka je v Tescu po čajích střední třídy v ceně do 50 korun. V příchutích jsou oblíbenější ovocné a bylinné čaje než černé,” říká Jana Matoušková, manažerka komunikace Tesco Stores ČR.
Na půl cesty k sypaným čajům
Ojedinělým tahem Douwe Egberts se však zdá být řada Pickwick Leafs, která se snaží už přes rok spotřebitele přesvědčit, že čaj v pytlíku nemusí být jen čaj v pytlíku. Inovací je sypaný čaj v 3D sáčcích. “Je to novinka v super prémiovém segmentu čajů, určená pro skutečné čajové fajnšmekry,” poznamenala Dostálová. Douwe Egberts tak, zdá se, cílí na těch 15 až 20 % lidí, kteří podle výzkumu MML pijí sypaný čaj denně.
svatá trojice. Nejnovější přírůstky do rodiny Pickwick čajů, kterými se Douwe Egberts snaží vyrovnat náskok konkurence v šíři sortimentu.