Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kompromis není vždy výhra

Redakce MAM19. 2. 20072. 7. 2019

Rád by si zkusil režii spotů pro Škodovku a Pivovar Bernard – Tomáš Mašín, jméno dlouhodobě spjaté s agenturou Dawson.


V showreelu máte spoty pro BMW, Mercedes, VW… Máte k reklamě na auta zvláštní vztah?
Nejdůležitější pro mě je vždy kvalita zadání bez ohledu na to, zda je to na kečup či něco jiného. Je ale fakt, že většina skriptů na auta je kreativnější než na jiné produkty. U aut je to hodně o věrnosti značce, o image, a tím pádem o emocích. U nás bohužel není na imageové spoty dost peněz, lokální reklamy na nižší a střední třídu vozů komunikují především cenu, a tudíž chybí balanc mezi racionálním vzkazem a emocemi.

Zaměstnávají vás nyní více zahraniční, nebo domácí zakázky?
Natáčím hlavně v Čechách. Cestovat po hotelech a exotických krajinách je fajn tak první tři roky, proto se snažím i zahraniční zakázky přitáhnout do Čech. Navíc, o dobré skripty je v zahraničí, v té husté konkurenci režisérů obrovský zájem. Tak 65 až 70 procent skriptů je balast a rutina, 15 procent je dobrých a 15 procent výjimečných, s velkými rozpočty, tam je pak aspirace na světová jména.

Začíná se přístup českých klientů k režisérovi měnit k lepšímu?
V cizině máte na exekuci minimálně jedenkrát více času než u nás a klienti berou režiséry více za rovnocenné partnery. Když se režisérovi např. něčím nezamlouvá herec, dokáže si prosadit jiného. Doma jsme občas vnímáni jako jacísi slepí vykonavatelé.

Guiness si D. Kleinmana pozval k tvorbě spotu hned od začátku. Máte s tím i vy zkušenost?
Ano, nedávno jsem natáčel kinospot na Lucky Strike pro německý trh. Od začátku jsem byl přizván do kreativního procesu a to je pro režiséra vždycky radostná práce. Stáváte se respektovaným a rovnocenným partnerem a tento přístup je pak, myslím, na výsledku znát. U nás vám občas berou vítr z plachet požadavky, které vycházejí z focus groups, kde se často věci, které mají šarm a nápad natolik zprůměrují, aby vyhovaly tzv. všem. Tak z původního konceptu zbude už pouhý hybrid. Chybí věcná a profesionální diskuse, musíte přistupovat na kompromisy a to často vede, domnívám se, ke snížení impaktu kampaně, k omílání hran a nevýrazným, všechno a nic neříkajícím spotům. Neplatí to naštěstí vždy. Například český Volkswagen sice prosadil změny do původního konceptu, ale nakonec po našem doporučení uznal, že ten původní byl lepší.


17obr_masin.jpg


T. mašín. Režíroval pro Orange, Č. Telecom, Eurotel, BMW, VW, Mercedes, Nissan, McDonald’s, Lucky Strike, MTV, Korunní aj.

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Je to o nás. Britové chtějí pro sčítání oslovit všechny

Census musí mít smysl. Britská kampaň na podporu sčítání lidu se zaměřuje na jeho pozitivní efekty, které může přinést všem komunitám.
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více