Jak využít kreditky?
Právě to se pokusí napravit společnost MasterCard. Cílem její printové a bannerové kampaně bude přesvědčit držitele kreditních karet, aby více využívali jejich potenciál. Kreativní zpracování printové kampaně, vycházející z komunikační platformy “k nezaplacení”, připravila pro ČR reklamní agentura McCann-Erickson. Její první část by měla odstartovat už na přelomu března a dubna. Druhá část kampaně se připravuje na období září-říjen. Kromě tištěné in-zerce budou v kampani využity také bannery s odkazem na webové stránky MasterCard.
Kdo je “cílovka”?
Cílová skupina pro komunikaci byla vybrána na základě kvantitativního výzkumu. Způsob využívání kreditní karty, hlavní sdělení a kreativita printové reklamy byly pak otestovány na osmičlenných focus groups. Těch se zúčastnili zejména běžní držitelé platebních karet, část ale tvořili i podnikatelé. Věk respondentů-nepodnikatelů se pohyboval mezi 20-35 lety, jejich čistý příjem v rozmezí 15-20 tisíc Kč měsíčně. Z výsledků kvalitativního výzkumu vyplynulo, že většina “konzervativních” respondentů má kreditní kartu spíše neaktivní a využívá ji pouze v případech neočekávaných výdajů. Naproti tomu se etabluje skupina tzv. progresivních uživatelů, kteří kartu využívají pro pokrytí svých potřeb, přitom jsou si ale jisti, že vypůjčenou částku splatí ještě během bezúročného období.
Šest vyvolených
Pro komunikaci bylo testováno celkem šest sdělení. Nejvíce respondenti ocenili možnost zvolit si délku bezúročného období a věrnostní program, přičemž lépe než sbírání bonusových bodů dopadla možnost čerpat slevy při platbě kartou u vybraných obchodníků. Všechny ostatní výhody, například možnost flexibilních splátek nebo volbu dne splatnosti, hodnotili respondenti také jako vlastnosti, jež by ideální kreditní karta měla mít, zároveň se však neukázaly jako významné při rozlišování karet značky MasterCard.
Co táhne? Češi by u kreditek nejvíc ocenili pružnou délku bezúročného období.