Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Češi a reklama 2007: nic nového pod sluncem

Redakce MAM19. 2. 20072. 7. 2019

Každoročně mírně povrchní, některá témata ignorující, leč stále podávající jediný ucelený přehled o postojích české veřejnosti k reklamě u nás – taková jsou čerstvá zjištění výzkumu agentury Factum Invenio.
Zřejmě nejpodstatnějšími daty výzkumu jsou ta, která vypovídají o přesy-cenosti reklamními sděleními v jednotlivých médiích či reklamě v různých formách z pohledu konzumentů. Vysoká procenta přesycenosti zůstávají na privátních TV stanicích, u Primy letos o 4 % více než loni. O celých 11 % více respondentů (především žen) letos uvádělo, že přespříliš reklamy je v časopisech. Poměrně stálý je postoj k veřejnosti vůči venkovní a rozhlasové reklamě. Nejtolerantnější jsou Češi k promo akcím a re-klamě v místě prodeje, 26 % si dokonce, nikoli však překvapivě, přeje více ochutnávek.
Výzkumu prospělo zařazení některých nových médií na podnět Asociace komunikačních agentur. Vyjádřit se k reklamě v různých formách na internetu sice stále kolem 40 % respondentů neumí, lze však předpokládat, že se s intenzivnější online reklamou a rostoucím počtem uživatelů budou tato čísla postupně snižovat.
Od roku 2004 klesá podíl lidí, kteří by úplně zakázali reklamu na cigarety, třetina by reklamu na cigarety povolila jen s určitým omezením a další čtvrtina respondentů je zcela benevolentní. Restrikce by čeští spotřebitelé zavedli v reklamě na tvrdý alkohol (24 %). Naopak proti komunikaci pivních značek vůbec žádné výhrady nemá 42 %, proti reklamě na víno 39 %. Češi jsou rovněž benevolentní (méně ženy) k reklamě na doplňky stravy, 48 % si myslí, že nejsou třeba žádná omezení.
Více než čtvrtina občanů ČR se vyslovila pro naprostý zákaz reklamy v rámci dětských televizních pořadů (26 %), 24 % je naopak toho názoru, že je na rodičích, na co se jejich děti dívají.
Otazníkem do příštích let zůstává smysl otázek a odpovědí týkajících se očekávání veřejnosti vůči reklamě (touto částí výzkumu se zabývá Česká marketingová společnost). Zjištění, že lidé chtějí reklamu slušnou a pravdivou, lidé nad 60 let odmítají v reklamě násilí a muži jsou tolerantní k reklamě s erotickými motivy (jak by ne, když erotika v reklamě téměř výhrad-ně hraje na pánskou notu), se víceméně nemění. Možná by tato zjištění mohla uvolnit místo zajímavějším poznatkům ze světa současné reklamy.


19obr_graf1.jpg


19obr_graf2.jpg




 

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více