Bude Sauna překonána?
Vůbec první TV spot Sauna, kterou společnost Import Volkswagen Group (dále jen VW) v roce 2001 realizovala tehdy ještě s agenturou FabrikaDDB na domácí půdě, uspěl v Louskáčku, v soutěži Golden Drum, dostal se mezi 100 nejlepších kampaní Gunn Reportu i do Lürzers’s Archive. Poté následoval narozeninový spot za troubení klaksonů a dále, kromě zdařilé rozhlasové reklamy, většinou již jen adaptace TV spotů i printů. Pro aktuální kampaň s nabídkou u pěti-dvéřového Golfu s klimatizací na leasing si ale VW a agentura DDB v archivu sítě vybrat nemohly. Na-skytla se tak po letech možnost původního českého spotu.
Dvakrát měř, jednou řež
DDB oslovila pět režisérů, z nichž nakonec klientovi doporučila Tomáše Mašína. “Tomáše jsme nedoporučili jen proto, že pro VW již natáčel Saunu. Umí ve spotech ztvárnit každodenní situace s nadsázkou a vtip-nou pointou,” vyjmenovává důvody volby kreativní ředitel DDB David Brada.
Přesto zachycení party myčů oken na jedné z pražských křižovatek neprošlo do nasazení on-air úplně hladce. Marketingová ma-nažerka společnosti Import VW Group Markéta Vojáčková uvedla, že využití placené služby copy advice byl společný krok importéra a agentury. Rada pro reklamu vydala ke konceptu negativní stanovisko, podle něhož skupinka myčů oken vrhajících se mezi auta mi-mo přechod pro chodce odporuje předpisům silničního provozu. Nynější upozornění, že simulovanou situaci není radno napodobovat, je podle Markéty Vojáčkové dostatečné.
Komu Golfa?
Teprve prodejní úspěchy nového Golfu ukážou, zda se jeho dovozci podařilo oslovit zvolenou cílovou skupinu – dospělé nad 35 let a rodiny s dětmi. Ač totiž slogan spotu zní “Není tak drahý, jak vypadá”, poměrně konzervativní Češi podle zveřejňovaných prodejů patrně stále ještě raději volí o něco větší a zároveň levnější a “českou” oktávku. “Positioning Golfu jako značky se u nás výrazně liší ve srovnání např. s Německem, kde je vozem hlavně pro mladší generaci,” potvrzuje David Brada.
Je otázkou, kdy se v Čechách vyplatí Volkswagenu oslovit spíše mladší a progresivní řidiče, než setrvávat v přehuštěném segmentu rodinných vozů.
Skrblík na Anglické. Spot motoristům připomíná známou situaci – stání na červené a teenagery toužící po tučné odměně. Ti pucují jen draze a dobře vypadající Golf poněkud lakomého majitele.