Pojišťovna Allianz míří do menších měst

2. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Jestliže byl loňský rok reklamním zápasem bank, letos útočí na současné i potenciální klienty jedna pojišťovna za druhou. Ač komunikují různé produkty, trend je na první pohled viditelný: s výjimkou pojišťoven Uniqa a nedávno přejmenované Winterthur (Credit Suisse Life & Pensions) se všechny pokoušejí o odlehčenější formu a sem tam (s menším či větším úspěchem) i o nadsázku a humor.
To je také případ aktuální kampaně pojišťovny Allianz. „Z průzkumů nám vycházelo, že lidé vnímají Allianz sice jako profesionální pojišťovnu, leč tak trochu se studeným čumákem. Lidovějším a vtipným pojetím kampaně jsme se chtěli vyhnout komunikaci korporátní image a spíše se přiblížit českému zákazníkovi,“ vysvětluje vedoucí úseku marketingu Vlastimil Divoký. Allianz se tak se svou produktovou kampaní vydala zcela opačnou cestou než nizozemská finanční skupina ING (stále však vnímaná spíše jako pojišťovna), která se spoléhá na sílu korporátní reklamy.

Pro motoristy bez nehod
Předmětem kampaně Allianz je zcela nový typ povinného ručení s volitelnou spoluúčastí, jehož cena je založena na parametrech jako např. bydliště či věk řidiče. Zvýhodněni jsou tak právě řidiči z menších měst či obcí. Navíc mohou motoristé kromě bonusu za bezeškodní průběh pojištění získat další slevu za sjednání povinného ručení se spoluúčastí.
„V regionech si nás lidé často při rozhodování, u koho uzavřou povinné ručení, ani nezahrnou na svůj shortlist. Proto je cílem naší kampaně, aby se po nás lidé začali ptát,“ vysvětluje Vlastimil Divoký. Produkt povinného ručení se spoluúčastí se podle jeho slov osvědčil již např. na Slovensku nebo v Itálii.

Proč právě povinné ručení?
Největšími konkurenty Allianz, a to jak v nabídce povinného ručení, tak i v rozsahu komunikace, jsou podle Vlastimila Divokého pojišťovny Generali a Kooperativa. Právě ta byla dosud s důrazem na kreativitu (viz kampaně od Leo Burnett Advertising) mezi konkurencí asi nejviditelnější. „Reklama na povinné ručení zde byla od roku 1999, kdy došlo k demonopolizaci jeho poskytování, poměrně masivní. Pojišťovny do ní investovaly velké části rozpočtů, ale nijak výrazně nezaujala. Dneska směřují hlavní hráči většinu peněz do podpory životních produktů,“ popisuje situaci marketingový šéf Allianz. Komunikovat povinné ručení je podle něj přitom pořád tou nejsnazší cestou, jak se dostat k novým klientům.
Allianz v Česku nemusí od roku 2005 používat mezinárodní imageové kampaně. Lokální kreativu pro ni vytvářela nejdříve Mark/BBDO, později agentura JWT, kterou vystřídal rovněž síťový Publicis, jenž se na její reklamě podílí dodnes. Podle Vlastimila Divokého bude Allianz pokračovat pouze v produktových kampaních.


17obr_allianz.jpg
Místo bouračky pád do kanálu. Kreativní tým Ivy Bízové a Heleny Šídové z agentury Publicis natáčel v Lounech. V produkci Axman Production režíroval Julius Ševčík.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.