Anketa

2. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

1. Na základě kterých kritérií se podle vašich zkušeností zadavatelé při volbě reklamního textilu rozhodují?
2. Jaké trendy je možné v současnosti v oblasti reklamního textilu pozorovat?

Šárka Jelínková
obchodní ředitelka
Gekko
1. Nejdůležitějším prvkem při výběru je jistě cena, cílová skupina, pro kterou je reklamní textil určen, důležité je také dodání v termínu, což – objednává-li se zboží „na poslední chvíli“, nás poměrně omezuje v možnosti nabídky.
2. Stále více zákazníci využívají možnosti výroby textilií na zakázku, tzn. textilie střižené na míru poptávce. Je nutné počítat s trochu delší dodací lhůtou, než když se využije zboží nabízené v katalogu a ze skladových zásob, neboť je velice důležité věnovat dostatek času schvalování a úpravě vzorku.

Jaroslav Jandura
obchodník
Kapatex
1. Cena je jedním ze dvou hlavních kritérií. Tím druhým a často převažujícím je důvěra v dodavatele: kvalita dodávky, dodržení termínu, splnění všech podmínek objednávky, opakovatelnost, garance řešení případných komplikací. Bohužel musím připustit, že do výběru dodavatele často zasahují také očekávání provizí, dárků a vazby na přátele.
2. Především je to mírný posun ke kvalitnějším výrobkům, které mají svou užitnou hodnotu. Konkurence v této oblasti trhu byla vždy silná a není nejmenší důvod očekávat nějaké zlepšení. Do textilní reklamy se dostávají s mírným zpožděním módní trendy (do střihů oblečení a do požadovaných barev).

Anna Škopková
manažerka prodeje
OP Tiger
1. Každý zákazník je specifický. Tam, kde se rozhodne pro kvalitu, jsme samozřejmě nejraději, často však rozhoduje cena a zejména schopnost zakázku realizovat co nejrychleji. Tady máme se svou kapacitou samozřejmě velkou výhodu.
2. Zajímavým trendem jsou modely Washed, Vintage a Distressed. Progresivně se k tomuto trendu postavila britská značka reklamního textilu Continental Clothing.

Tomáš Kaderka
generální ředitel
iMi Partner
1. Základní kritéria jsou tři: kvalita, značka a cena. Každý zákazník jim dává různou váhu, nejdůležitější je dnes poměr kvality a ceny. Značka je s kvalitou úzce spojena, velká část zákazníků si už na „svou“ značku zvykla, protože jim zaručuje očekávanou kvalitu a zůstávají jí věrní. Doby, kdy byla cena hlavním kritériem a nakupovala se převážně levná čínská trička s co možná nejnižší gramáží, jsou už naštěstí dávno pryč.
2. Jednoznačným trendem je kvalitní a módní zboží. Zákazníci dnes už chtějí obdarovat své obchodní partnery dárkem kvalitním, který se bude líbit. Obyčejných reklamních triček už má každý plnou skříň a vezme si je na sebe, když jde hrát tenis nebo na zahradu. Zákazníci už dneska vědí, že pokud nechtějí, aby jejich reklamní tričko bylo jen dalším na hromádce ve skříni, musí zvolit něco, co se bude líbit. Reklamní textil, který kopíruje módní trendy, má budoucnost.

Michal Brouček
výkonný ředitel
T-Shirts 4U
1. Kritéria pro volbu reklamního textilu jsou následující: 1. účel použití – promo akce: trička se rozdávají jako součást reklamní kampaně, spotřebitelské soutěže. Hlavní kriterium – cena. 2. funkčnost – pracovní oděv. Kritérium – kvalita výrobku, komfort nošení. 3. grafický koncept – klientský dárek, prezentace firmy, značkový výrobek. Kritérium – kvalita výrobku, komfort nošení, módnost, trendy aplikace, finální balení.
2. Současný textilní výrobek soutěží o svoji pozornost s konfekčním zbožím z maloobchodu. Módnost výrobku, střih a barevnost jsou rozhodující kritéria pro úspěšný reklamní výrobek. Vývoj jde směrem k sofistikovanějším druhům aplikací: sítotisk a jeho všechny možné druhy efektových tisků, výšivka, digitální tisk a kombinace těchto technik.

Petra Snellgrová
výkonná ředitelka
Tiger Team
1. Pro naše klienty je rozhodující především kvalita výrobku, kvalita námi poskytovaných služeb, jejichž součástí je i rychlé vyřízení objednávek, přehled o jejich stavu a v neposlední řadě i cena. Zákazníci oceňují i fakt, ze jsme schopni dodávat požadovaný textil už od jednoho kusu a ve velice krátké době.
2. Dámská kolekce všech námi nabízených značek je rok od roku více „trendy“, odráží módní střihy a barvy aktuálního roku. Tomuto vývoji se přizpůsobuje i pánská kolekce s přiléhavými střihy a módními barvami.

Luboš Žáček
manažer marketingu
Blue Arrow
1. Cena, kvalita, termín dodání, to jsou tři základní kritéria, kterým pak každý klient nastavuje priority dle svých potřeb.
2. Populární jsou momentálně bavlněné dámské polokošile a bavlněné pánské dvojité polokošile. Jedná se o novinky značky Sols a hodně klientů si je oblíbilo pro jejich specifický styl a příznivou cenu.

Jan Lupoměský
společník
ML Trade
1. Pokud jde o rozsáhlejší promo akce nebo akce sportovního a kulturního charakteru, na kterých se jednorázově rozdávají desetitisíce triček, pak základním požadavkem ještě bývá co nejnižší cena. Naštěstí se stále více zadavatelů přiklání ke kvalitě, která třeba v případě textilu značky B&C je cenově velmi dostupná a dává předpoklad dlouhodobého úspěšného plnění reklamního poslání.
2. Posledním trendem v oblasti reklamního textilu je příklon k provedení „Fashion“, což se projevuje módními střihy a barvami a přechodem z unisexového provedení na čistě dámské a pánské modely. U dámských modelů se prosazují projmuté linie a pastelové barvy, např. Olive, Angel Green, Orange, Mandarine či Lime u značky B&C. U této značky došlo též k podstatnému rozšíření nabídky letních a podzimních sak. Aplikace loga bývá v poslední době umírněná, decentní, často jde o výšivku na rukáv. Zvýšená pozornost je věnována kvalitnímu balení jednotlivých kusů textilu.

Dana Ciprisová
členka představenstva
Bauinvest
1. V prvé řadě se nabízí finanční aspekt, ale čím dál více podnikatelských subjektů si uvědomuje fakt, že kvalita reklamního předmětu bude ztotožňována s kvalitou výrobku či služby, jemuž zprostředkovává reklamu. Proto je stále zřetelnější trend – solidní kvalita, současnost a módnost za přijatelnou cenu.
2. Jednou z nejvýraznějších změn, které oblast reklamního textilu v posledních letech zaznamenala, je odstranění rozdílů v požadavcích maloobchodního a reklamního trhu. Ještě před několika lety „uživila“ dodavatele reklamního textilu nabídka několika střihů triček, mikin a bund v tzv. unisex střihu, který měl „padnout“ všem, a ve skutečnosti vlastně „nepadl“ nikomu. Obrovská část reklamního trhu oslovující ženský svět tak vlastně byla z hlediska použití reklamního textilu vyřazena. Nyní požaduje reklamní trh všechny módní střihy, barvy a trendy stejně rychle, jako se objevují na maloobchodních pultech. Pokud chce dodavatel textilu uspět, musí své hlavní produkty nabízet v dámské i pánské variantě, dokonalé zpracování materiálu a široká barevná škála jsou nezbytnou podmínkou.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.