Strhne se rvačka o prodej vstupenek?
Vstupem společnosti CTS Eventim na český trh by se mohl ještě většímu počtu lidí zjednodušit nákup lístků na koncerty v zahraničí, ale také zvětšit nabídka domácích akcí. To jsou ale pouze úvahy. Společnost CTS Eventim zatím nemíní prozrazovat, co v Česku chystá. Ví se pouze, že má zájem o východní Evropu. Firma nehodlá sdělovat podrobnosti expanze ani příštích aktivit.
Podle slov šéfa firmy Klause-Petera Schulenberga je jejich jednoznačným smyslem větší prodej přes internet v rámci celé Evropy. Právě v rámci této strategie považuje svou velikost za výhodu, na které bude stavět. Už dnes je to 70 tisíc akcí ročně s třiceti miliony vstupenek. Co se týká Česka, společnost tu má již dva roky registrované internetové domény, které využívá k prodeji lístků v Německu.
Není ani jasné, zda bude mít CTS Eventim zájem prodávat také lístky na tuzemské akce, jež nebude organizovat. V tom případě by byla její hlavní konkurencí společnost Ticketpro.
Podle Simony Matějkové, ředitelky marketingu a péče o pořadatele z Ticketpro, český trh další takto zaměřenou společnost nepotřebuje: „Český trh je rozhodně nasycený. V rámci rozvoje jsou potřebná pouze nová místa pro konání akcí.“
I přesto hledá Ticketpro nová prodejní místa. V rámci kamenného prodeje má přibližně 100 středisek, začíná však spolupracovat na poskytování svých služeb například s Palace Cinemas; s otevřením podobných míst počítá i jinde.
Ticketpro vnímá svou sílu právě ve specializaci na prodeje lístků. Pořadatelé podle jejich názoru oceňují, že tak nedochází k preferenci žádné z akcí. V konečném důsledku však bude rozhodovat cena: jak pro partnery, tak pro konečné zákazníky.
Co přinese internet
Ať už bude CTS Eventim prodávat jen „své“ lístky, či nikoli, zatím vyjádřil zájem pouze o on-line komunikaci. Výhodami internetu jsou jednoznačně nižší náklady a pohodlnější nákup. Ze zdrojů CTS Eventim se touto cestou prodá v Německu 22 % lístků, ale v Británii 50 %, a v USA dokonce 70 %.
I v ČR se dnes už prodává více než 15 % lístků právě tímto způsobem. Také společnost Ticketpro chce proto do budoucna víc využívat tzv. e-tikety: zákazník si je zakoupí přes internet a pak doma sám vytiskne.
Když CTS Eventim vstupovala na německý trh, objevilo se stejné množství otázek. Poté nastal boom internetu a její příjmy rychle vzrostly. Později však přišel negativní dopad, neboť mnoho akcí nepřineslo očekávané výsledky.
Podobné zprávy


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku


Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur


Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

