Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Sami si rozumíme nejlíp

Redakce MAM5. 9. 20052. 7. 2019

Stále víc zadavatelů zakládá uvnitř svých firem týmy specializované na strategii, navrhování konceptů i jejich realizaci.

Vyzobat jen nápady
Členy jsou špičkoví odborníci, často na volné noze, kteří mají přehled v oboru i na trhu. Od reklamní agentury se pak žádá „pouze“ nápad. Zákazníci odmítají platit za něco, co mnohdy ani nevyužijí. Finanční i časové úspory jsou evidentní.
Systém zvaný „patchwork“ neboli „vyzobávání“ se reklamním agenturám logicky příliš nezamlouvá. Musejí počítat s nižšími příjmy, které by jinak plynuly z poradenství, strategického plánování a z provizí.
Claudia Willvonsederová, členka poradního týmu nábytkářského kolosu IKEA v Německu, míní, že problém spočívá v systému. Špičkoví kreativní pracovníci v agenturách jsou pod tlakem vzrůstajících nákladů přetěžováni. Jakmile to začne mít dopad na kvalitu práce, mění zákazníci přístup: využijí schopností a dovedností pouze těch pracovníků, které sami chtějí. Navíc si prý ušetří konflikty.

Přizpůsobí se agentury?
Počet zákazníků, kteří kontaktují především kreativce, se každopádně zvyšuje; dnes mezi ně patří společnosti Ferrero nebo H&M. Posledně jmenovaný řetězec módního oblečení ze Švédska měl do roku 2000 klasickou externí reklamní agenturu. Pak ji nahradil tzv. Red Room – interní reklamní agentura založená ve Stockholmu. Mluvčí podniku Mathias Geduhn říká: „Sami rozumíme naší značce nejlépe.“
Strach, že by reklamní agentury byly „vybrakovány“ nebo se změnily v pouhé továrny nápadů, je však podle Willvonsederové zbytečný: „Agentury mohou nabídnout jak full servis, tak základní služby.“ Už se také objevily první reakce na tato nová zákaznická přání: J. Walter Thompson založil v Hamburku malou agenturu, ve které není žádný manažer pro strategické poradenství a tři ze šesti nejvyšších míst obsadili kreativní pracovníci. kom
Zpracováno podle Werben & Verkaufen.


16obr_nařadi1.jpg ()
kutilové. Německé firmy si osu své reklamy sestrojí samy, najatí kreativci ji pak jen „ozdobí“.

Zavřít reklamu

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 35. týden 2005

Starší článek

Znělka RC Coly v Big Brotheru

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.