Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Rozjede se mobilní reklama?

Redakce MAM26. 9. 20052. 7. 2019

TITULEK50: Rozjede se mobilní reklama?
Ve vztahu k mobilům nejsou Češi ve věku 15-35 let ve srovnání se zahraničními vrstevníky žádnými outsidery. Jsou prakticky neustále konfrontováni s novými technologiemi a módními trendy; nebýt 24 hodin „na příjmu“ je dokonce pro čtyři pětiny z nich nemyslitelné. Tak vypadají výsledky multilokální studie Wireless Work agentur BBDO (u nás Mark/BBDO) a Proximity Worldwide s cílem porozumět vztahu spotřebitel – technologie – komunikace – značka.

MEZITITULEK: V cizině se jede naplno
Ačkoli jsou mladí Češi daleko otevřenější k promo nabídkám prostřednictvím SMS než Němci (42 vs. 27 %), nachází se mobilní marketing u našich sousedů v daleko lepší pozici. Běžné jsou upoutávky Nike pro fotbalové fanoušky, s teenagery komunikuje pomocí SMS McDonald’s. Sebevědomí „reálných“ německých spotřebitelek posiloval Dove v rámci kampaně, kdy ženy posílaly formou MMS své fotografie.
Jako první se v Německu na služby mobilního marketingu začala specializovat agentura 12snap už v roce 1991, dnes pracuje pro klienty jako Nokia či Vodafone. Pak se přidaly agentury Mindmatics a Yoc. Podle Forrester Research dosáhnou letos investice největších zadavatelů do mobilního marketingu v Evropě 400 mil. eur, třetina připadá právě na Německo.

MEZITITULEK: Povolení ke vstupu
Od doby, kdy Eurotel směle posílal s každou SMS nevyžádané reklamní sdělení, se u nás mobilní marketing posunul, avšak o možnostech využití kolují stále obavy. Podle Míly Knepra, client service directora Mark/BBDO, bude proto kladen důraz na spotřebitelovo „povolení ke vstupu“ do soukromé sféry. Společností, které využívají u Eurotelu aktivované „informace o buňce“, je zatím jen hrstka. Mezi ně už dva roky patří Kenvelo, které kolemjdoucí láká do svých obchodů.
Futuristické iluze, že internet, mobilní telefony a herní konzole brzy zcela nahradí klasickou ATL reklamu, se minimálně několik let ještě nenaplní. I když jde podle studie vývoj technologií a jejich využívání rychle kupředu, mobilní marketing se bez podpory ostatních médií neobejde.

Zpracováno podle Handelsblatt a studie Mark/BBDO.

Mládež vs. mobil
Ze studie Wireless Work např. vyplývá:
Mobilního telefonu si mladí Češi cení více než televize (39 vs. 28 %), plných 13 % by se neobešlo bez DVR.
Spíše by se vrátili pro zapomenutý mobil než pro peněženku.
S obyvateli cizích zemí sdílí 1/3 mladých Čechů názor, že mobilní telefon narušuje soukromí.
1/3 si myslí, že mobilní telefon řekne o člověku tolik, co auto, ve kterém jezdí.

Zavřít reklamu

Vysílací licence přes družici dvěma filmovým kanálům

Starší článek

Pochvala pro Kraft

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.