Reklama z ruky do ruky

5. 9. 2005 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Lidé nakupující v některém z pražských hypermarketů Carrefour či Tesco teprve zjišťují, že by měli sledovat zadní, potištěné strany svých účtenek. Karel Stránský, jednatel společnosti Vectron, jež je od letošního roku tzv. master franchisantem systému TicketCom pro ČR, je však přesvědčen o výhodách takové reklamy pro všechny strany.
Koncept reklamy na rubu pokladních kotoučků TicketCom vznikl ve Francii v roce 1998; v roce 2000 byl vytvořen franchisingový systém TicketCom, který se rozšířil do Španělska, Švýcarska, Maroka, Tuniska, Itálie, Rumunska a nyní také do ČR.
16obr_zebra.jpg ()
Jak to celé funguje
Inzerce na pokladních kotoučích je velmi výhodná zejména pro podporu prodeje zboží a služeb nabízených ve spádové oblasti daného super- nebo hypermarketu, které tuto reklamu distribuují; pro některé typy služeb či zboží však toto „lokální“ omezení neplatí. Obecně je vyloučena reklama na cigarety a dále s rasovým nebo sexuálním podtextem.
Obchodní řetězce se nemusejí starat o nákup kotoučků do pokladen a zároveň dostávají vlastní prostor pro komunikaci. Pro zadavatele je největším plusem takové inzerce cena za oslovení širokého okruhu zákazníků. Návštěvnost supermarketů je totiž u nás neobyčejně vysoká a dá se dobře sledovat.

Cena podle počtu zákazníků
Každý inzerent má zajištěnou exkluzivitu ve svém oboru, počet inzerentů je tedy omezen. Reklamní odkazy na pokladních kotoučích se rychle střídají, takže mohou stejného zákazníka oslovit několikrát. Pokladní předávají zákazníkům každý den po dohodnutou dobu účtenky osobně, čímž odpadá nejistota, zda se inzerce k cílové skupině dostane.
Cena inzerce je závislá na počtu zákazníků, kteří projdou v konkrétním supermarketu pokladnami, délce smlouvy a technických nákladech (2400 Kč/1 objednávka). Chcete-li tak např. inzerovat ve smíchovském Carrefouru, jímž projde odhadem za následující kvartál měsíčně 740 tisíc zákazníků, zaplatíte při šestiměsíční smlouvě měsíčně 42 700 a při dvanáctiměsíční 29 200 Kč. Nejlevněji vás pak vyjde inzerce ve zličínském Tescu.


16obr_pokladna_final.jpg ()
Není účtenka jako účtenka. Ta od TicketCom přináší přidanou hodnotu například v podobě slevových kuponů od McDonald’s. Jejich využití pak klientům dává možnost měřit přímý dopad jejich inzerce.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.