Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Reklama z ruky do ruky

Redakce MAM5. 9. 20052. 7. 2019


Lidé nakupující v některém z pražských hypermarketů Carrefour či Tesco teprve zjišťují, že by měli sledovat zadní, potištěné strany svých účtenek. Karel Stránský, jednatel společnosti Vectron, jež je od letošního roku tzv. master franchisantem systému TicketCom pro ČR, je však přesvědčen o výhodách takové reklamy pro všechny strany.
Koncept reklamy na rubu pokladních kotoučků TicketCom vznikl ve Francii v roce 1998; v roce 2000 byl vytvořen franchisingový systém TicketCom, který se rozšířil do Španělska, Švýcarska, Maroka, Tuniska, Itálie, Rumunska a nyní také do ČR.
16obr_zebra.jpg ()
Jak to celé funguje
Inzerce na pokladních kotoučích je velmi výhodná zejména pro podporu prodeje zboží a služeb nabízených ve spádové oblasti daného super- nebo hypermarketu, které tuto reklamu distribuují; pro některé typy služeb či zboží však toto „lokální“ omezení neplatí. Obecně je vyloučena reklama na cigarety a dále s rasovým nebo sexuálním podtextem.
Obchodní řetězce se nemusejí starat o nákup kotoučků do pokladen a zároveň dostávají vlastní prostor pro komunikaci. Pro zadavatele je největším plusem takové inzerce cena za oslovení širokého okruhu zákazníků. Návštěvnost supermarketů je totiž u nás neobyčejně vysoká a dá se dobře sledovat.

Cena podle počtu zákazníků
Každý inzerent má zajištěnou exkluzivitu ve svém oboru, počet inzerentů je tedy omezen. Reklamní odkazy na pokladních kotoučích se rychle střídají, takže mohou stejného zákazníka oslovit několikrát. Pokladní předávají zákazníkům každý den po dohodnutou dobu účtenky osobně, čímž odpadá nejistota, zda se inzerce k cílové skupině dostane.
Cena inzerce je závislá na počtu zákazníků, kteří projdou v konkrétním supermarketu pokladnami, délce smlouvy a technických nákladech (2400 Kč/1 objednávka). Chcete-li tak např. inzerovat ve smíchovském Carrefouru, jímž projde odhadem za následující kvartál měsíčně 740 tisíc zákazníků, zaplatíte při šestiměsíční smlouvě měsíčně 42 700 a při dvanáctiměsíční 29 200 Kč. Nejlevněji vás pak vyjde inzerce ve zličínském Tescu.


16obr_pokladna_final.jpg ()
Není účtenka jako účtenka. Ta od TicketCom přináší přidanou hodnotu například v podobě slevových kuponů od McDonald’s. Jejich využití pak klientům dává možnost měřit přímý dopad jejich inzerce.

Zavřít reklamu

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 35. týden 2005

Starší článek

Znělka RC Coly v Big Brotheru

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Everli

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Ukrajince potřebujeme více než oni nás

Jejich příchod je obrovská příležitost, šance položit základ nové, různorodější, tvořivější a odolnější společnosti, píše Jan Binar.
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Pepsi po deseti letech končí jako sponzor poločasové show Super Bowlu

Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal…
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.