Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Chutná značka lépe?

Redakce MAM12. 9. 20052. 7. 2019


Proč tuzemské pekárenské společnosti vlastně až doposud nekomunikovaly své výrobky nadlinkovou reklamou? Group manažer Delta Pekáren Kliment Ribarovski se domnívá, že za vším stojí dlouhodobě nízká ziskovost a charakteristika převážně komoditního trhu.
Další důvody absence pekáren v klasické reklamě uvádí ředitel marketingu společnosti Odkolek Petr Mlíka. Kromě nízkých marží a tlaku obchodníků na nízké prodejní ceny poukazuje také na strukturu sortimentu (jak propagovat nebalené housky?) a také na fakt, že na našem trhu ještě neexistují samostatné produktové značky pečiva. Výrobci se většinou prezentují pouze firemním logem, které používají jako společnou značku pro veškerý sortiment.
Důležitá je podle Mlíky i otázka možných výdajů. „Troufám si říct, že celkové marketingové rozpočty největších českých pekáren se pohybují zhruba na úrovni jedné nadlinkové celoplošné kampaně. Je nicméně potřeba říci, že obecně je marketing v pekárenství ještě na začátku oproti tomu, co má za sebou komunikace mléka, sýrů a masných výrobků,“ tvrdí.

Chleba jako lovemark?
V zahraničí je nadlinková komunikace pekáren samozřejmostí. Podle monitoringu komunikace zahraničních výrobců pečiva lze uvést hned několik firem a značek, jež se v nadlinkách objevují: německý Kamps se značkou Lieken Urkorn, britské společnosti Allied Bakeries se značkou Kingsmill či British Bakeries se značkou Hovi’s.
V souvislosti se startem kampaně Delta Pekáren (viz M&M 36/2005), se však nabízí otázka, má-li cenu dělat takovou reklamu s výše zmíněnými specifiky. Budou se Češi řídit při výběru pečiva značkou? Podle průzkumů společnosti Odkolek rozhodují senzorické vlastnosti výrobku, značka je až někde na 7. místě. Petr Mlíka míní, že je to způsobeno právě slabým marketingem existujících značek. Odlišného názoru je Kliment Ribarovski: „Podle našich informací spotřebitel jednoznačně vnímá značky tak jako všude jinde i v rámci pečiva. Ovšem v poněkud jiných relacích, neboť tu bylo dlouho komunikační vakuum.“

Odkolek zůstává u POS
Poradce Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš je stejně jako zástupci obou společností přesvědčen, že pekárenský obor výraznější posun v komunikaci potřebuje. „Nemyslím si však, že by TV spot byl do budoucna tím hlavním komunikačním kanálem. Výrobci budou spíše sázet na alternativnější formy médií,“ uvedl.
Přestože na slabou komunikaci svých značek doplácejí sami výrobci, neboť z hlediska obchodníka i spotřebitele jsou jejich výrobky snadno zaměnitelné, Odkolek podle Petra Mlíky současnou strategii, založenou na komunikaci v místě prodeje, měnit nebude. Vypadá to, že Delta zatím zůstává se záměrem budovat značku cestou TV spotu a tiskové inzerce sama.


16obr_delta.jpg ()
Budování značky. „Nastupoval jsem do firmy s tím, ze Delta komunikovat bude a pokusí se být první, kdo vystoupí ze zavedených kolejí,“ říká Kliment Ribarovski.


16obr_chleba.jpg ()


16obr_toast.jpg ()
Obal prodává. Nejčastěji se v reklamě výrobců pečiva objevuje balený celozrnný a toastový chléb.

Zavřít reklamu

La Halle odešel z ČR

Starší článek

Obce budou moci omezit pouliční reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.