Sv. Petr obětí Kamikaze. Co na to Red Bull?

25. 4. 2005 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Že všechno má své meze, platí i o nadsázce v reklamě. Ne každý ji však vnímá stejně…

Dnes již zavedený slogan „Red Bull ti dá křídla“ s vizuálem létajícího Sv. Petra dostal od konkurence tvrdou lekci. Společnost Tecfood, prodávající nápoj s povzbuzujícími látkami Kamikaze, vyrukovala nedávno s billboardy, na nichž jejich plechovka dopadá na redbullovskou reklamní ikonu a drtí její křídla. Vizuál doprovází slova „Kde končí létání, začíná Kamikaze“ se zvýrazněným dodatkem „Stimuluje déle“. Co tím vlastně autorský tým této kampaně, slovenská pobočka Tecfoodu, chtěl dokázat?

Kdo dál doletí a kdo dál dojede?
Mezi zadavateli inzerujícími tzv. energy drinky vyniká v posledních dvou letech s několikamilionovým náskokem Red Bull, dvojkou na trhu je český Semtex od Pinelli, jehož TV spot právě běží. Ač slogan Kamikaze jasně vypovídá o srovnávacím stylu reklamy vůči image Red Bellu, Marek Sadil ze společnosti Tecfood srovnávání s jakýmkoli energetickým nápojem poněkud paradoxně vyvrací: „Nelze srovnávat hrušky s jablky. Kamikaze je stimulující nápoj, jeho účinky trvají až šest hodin.“ Na slůvku „stimulující“ si výrobci nápoje velmi zakládají. Rozdíl vysvětlují přítomností odlišných látek jako buvolí tráva a semena z konopí a naopak absencí syntetických kofeinů a sladké chuti. Vzhledem k umístění billboardů v okolí dálnic se dá tušit, že autoři Kamikaze své „vítězství“ nad křídly Red Bullu chtěli primárně sdělit řidičům, jedné ze čtyř vymezených cílovek. Zda bude Tecfood ve svém útočném stylu na (ne)konkurenční Red Bull pokračovat v kampaních i pro studenty a manažery, Marek Sadil prozradit nechce.

Ještě je to v mezích
Chtě nebo nechtě, Tecfood na jistou dobu vyřadil z reklamního klání další hráče na trhu. Stejně jako v dvojici Seznam a Centrum se však ani u Red Bullu nedá nejspíše očekávat, že by na Kamikaze v další (právě chystané) kampani přímo reagoval. K billboardu pak Marek Teyssler z Red Bullu dodává: „Nemáme chuť krok Kamikaze komentovat. Doufáme, že jim příliš nepomůže. Dovolí-li si ve svém stylu přitvrdit a jít s ním i do dalších médií, pak to začneme řešit.“


18obr_kamikaze-CZ.jpg ()


Pravda starší než 60 let. Tak hájí tvrzení Kamikaze Marek Sadil z Tecfoodu. Kdo ji ale může dokázat, když se tehdy ještě s Red Bullem nelétalo?

Redakce MAM

Další zajímavé čtení