Více klidu a cílení

29. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Co všechno se za tu dobu změnilo?
Především jsme loni změnili název z Media.Com interactive (MCI) na současný.
Změnil se i vztah Beyondu k MediaComu? Někoho mohla změna mást.
Pozice je stále stejná jako v případě MCI, jedná se o sesterskou, úzce spolupracující firmu.
Před dvěma lety MCI přišla v kampani Škoda Auto s explozivním formátem. Co je dnes jinak a kam podle vás směřují trendy?
Reklama na internetu se dnes stala více kontextovou a obsahovou záležitostí, jsme svědky mnohem přesnějšího zacílení na konkrétní skupiny uživatelů. Až na jednotlivé šokové akce nastal také odklon od agresivněji působících formátů. Za uplynulé dva roky také výrazně vzrostly ceny za umísťování reklamy. Svědčí to o vzrůstajícím vlivu internetu jako média.
Cítíte na druhé straně i jiné chování zadavatelů?
Trh se poměrně rychle kultivuje. Zatímco dříve bylo občas k vidění odsunutí zbytkové části rozpočtu do internetu a zvědavého očekávání, co bude, dnes se i klienti chovají odpovědněji a za své zvýšené investice požadují určitou úroveň služeb.
A také podpůrná data. Co jim nabízíte?
Naše společnost je odběratelem prakticky všech relevantních dat, která jsou v současné době v oblasti výzkumu on-line prostředí k dispozici. Mimoto využíváme celosvětovou znalostní bázi sítě Beyond Interactive, zahrnující poznatky, zkušenosti a výsledky práce našich kolegů z ostatních zemí. Jistě nepřekvapí, že pro svou práci využíváme iAudit. Pro analýzu sociodemografických údajů nám vedle projektu NetMonitor slouží i výsledky studií mnoha výzkumných agentur, ať už se jedná o dlouhodobá šetření či nárazové akce. Myslím, že při dlouhodobé a koncepční práci s daty z více zdrojů lze celý náš obor opět posunout o krok dopředu.
Co říkáte snaze prodávat internetovou reklamu podle ukazatele GRP a v omezeném okruhu konkurovat televizím?
Jde o krok, jehož případné následky nelze dnes zcela jednoznačně predikovat. Určitý revoluční vývoj by však mohl nastat v horizontu dvou let. Nezanedbatelný vliv budou mít výrobci FMCG produktů.


28obr_Frys_Petr_4.jpg ()
REVOLUCE DO DVOU LET. V prodeji reklamy podle GRP a zvýšené konkurenci televizím by měl podle Petra Fryše nastat posun v horizontu dvou let.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.