Strategie Tesca: cena a nabídka

21. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Jak bude koncepce širokosortimentního diskontního řetězce konkrétně vypadat?
Tesco zahájilo práci na koncepci ke konci roku 2004. Abych byl schopný vám dát jasnou odpověď, měli bychom si nejdříve ujasnit dvě základní věci: jaké jsou principy obchodní filozofie společnosti Tesco a co znamená být širokosortimentní diskontní řetězec. Pro nás to znamená, aby zákazníci byli spokojeni s naší cenovou nabídkou a přitom dostali, co požadují, neztráceli čas v dlouhých frontách a cítili se v obchodech pohodlně. Naše filozofie je jednoduchá a zakládá se na zpětné vazbě, kterou od našich zákazníků dostáváme.
Pojem širokosortimentní diskontní řetězec představuje nepřekonatelnou cenovou nabídku, ať už se Tesco bude srovnávat s libovolnou konkurencí. Naše společnost bude i nadále nabízet široký výběr produktů, tak jak si to zákazníci přejí. Paralelně v některých kategoriích rozšíříme nabídku zboží v nižších cenových relacích.
Jakých kategorií zboží se bude tato koncepce týkat?
Jak jsem se již zmínil, chceme zachovat šíři nabídky tak, jak ji máme dnes, a současně být nepřekonatelní v cenách. To znamená, že do konceptu jsme zahrnuli všechny kategorie zboží.
Zvažujete i vylistování některých položek?
V našich větších obchodech nabízíme až 60 tisíc produktů. Tento rozsah nabídky chceme zachovat tak dlouho, jak si zákazníci budou přát. Pracujeme s našimi dodavateli na tom, abychom zlepšili řízení procesů v individuálních kategoriích. Je možné, že v tomto procesu některé dodavatele nebo produkty vyměníme.
Změní se nějak podoba prodejen?
Ne. Nové obchody vždy stavíme tak, aby byly šité na míru konkrétní lokalitě, městu, komunitě, a v tom budeme i nadále pokračovat. Tento projekt zahrnuje všechny naše obchody. Prodejny jsou stavěné na základě layoutu, který byl vyvinut v průběhu několika desítek let. V něm se odráží naše know-how a znalosti spotřebitelského prostředí.
Rozšíření nabídky o diskontní produkty lze očekávat v rámci privátní značky, nebo i v běžném sortimentu?
Prozkoumáváme celou nabídku a soustředíme se na oblasti, ve kterých zákazníci chtějí širší nabídku výhodného nákupu. Tedy nikoli pouze naše vlastní výrobky Tesco, ale i ostatní zboží.
Proti komu se tímto krokem nejvíce vymezujete?
Pro Tesco jsou důležitá přání a očekávání všech zákazníků. Naše strategie byla a bude vždy orientována na splnění těchto očekávaní, tak abychom oslovili širokou veřejnost a Tesco bylo obchodem pro všechny.
Jakou budoucnost předpovídáte tzv. hard diskontům v ČR?
Zkušeností, které máme ve Velké Británii s některými – jak jste je nazvala – „tvrdými diskonty“, ukazují na to, že tržní podíl těchto maloobchodníků je relativně malý. Zákazníci vyžadují stále více. Kromě ceny, která pro ně zůstává prioritou, očekávají více také od nakupovaní. Oceňují úsilí nabídnout nejlepší ceny na trhu, širokou nabídku, pestrost služeb a profesionální přístup zaměstnanců. Kromě toho také ocení lepší organizaci, která jim šetří čas, zjednodušuje a zároveň zpříjemňuje nakupování.
Na vaši otázku by měli dát odpověď zástupci těchto obchodů. Já vám mohu sdělit pouze to, co bude dělat Tesco. Tedy zdůrazňuji, že budeme i nadále naslouchat zákazníkům a dle nich modelovat naši budoucnost.


10obr_Andrew_Yaxley.jpg ()
Plošně. „Projekt zahrnuje všechny naše prodejny a také všechny kategorie zboží,“ říká v rozhovoru Andrew Yaxley.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.