Kreativa přebitá efektivitou

29. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Svou úlohu spatřují zástupci mediálních agentur a mediazastupitelství hlavně v trpělivém vysvětlování výhod internetového marketingu. „Mediální agentury, které nemají svá internetová oddělení, by je měly založit,“ vidí ředitel OMD Digital Tomáš Řehák také dluhy mediálek vůči mediatypu, který roste ročně o 30 %.
Podle ředitele internetových obchodů ARBOmedia Tomáše Jankůje je ale také míč často na straně serverů. „Média by měla například navrhnout, jak poskytovat svým uživatelům obsah, který upoutá jejich pozornost, řekněme sto hodin měsíčně, tedy výrazně více než dnes,“ říká Jankůj.

Trendem je propojování
V budoucnosti se na internetu dočkáme ještě intenzivnějšího propojení obsahu s reklamním sdělením, vydlážděnější cesty od webu média k webu klienta. „Bude to hledání kompromisu mezi vizuální atraktivností a informačním obsahem reklamy,“ vnímá vývoj deputy managing director Initiative Media Martin Kůla. „V současné době nacházíme netradičnost a efektivitu ani ne tak v nápadných jako spíše ve fungujících formátech, které pracují s tím, na jakou vlnu je uživatel v daném okamžiku na webu naladěn,“ popisuje situaci jinými slovy on-line media director Universal McCann Jan Suda.

Co nás zaujalo?
Oslovení zástupci mediálek většinou s povděkem kvitovali hravější záležitosti a nápadité realizace. „Naší agenturou prošly kampaně na podporu soutěže Orion ve spojení se Superstar, dále Continental a Chiquita. Zajímavý projekt právě chystáme pro Nestlé,“ vypočítává Martin Kůla. „Z pohledu nároků na efektivitu produktové stránky kampaně mne velmi inspirují kampaně klientů GSK, SAB, Opel a Microsoft. Velmi zajímavou pro mne byla také čistě imageová kampaň Finlandia,“ třídí zdařilé projekty Jan Suda. Finlandia je i favoritem ředitele Mediaedge:cia Digital Kamila Veselého. „Vodotisky a průhledné i-layery dobře komunikovaly nový tvar láhve,“ říká Kamil Veselý, který z vlastních projektů vyzdvihl jednu z posledních věcí – kampaň „Magnetické tarify“ pro Eurotel.
Náročné téma podle digital media plannera agentury MindShare Daniela Nohela dobře zvládla kampaň Windows, když srovnávala náklady spojené s přechodem na Linux. „Z našich řešení pak zmíním Gillette Mach3Turbo s Davidem Beckhamem v hlavní roli,“ říká Nohel. Tomáše Jankůje zaujaly aktivity producentů rychloobrátkového zboží. Henkel, Nestlé, Ferrero, Chiquita a další působí jako magnet a internetová média motivují,“ vidí lákavost segmentu z pozice zastupovaných serverů Tomáš Jankůj.


27obr_videospot.jpg ()
ŽIVÉ OBRAZY ON-LINE. V destinacích s širokou nabídkou vysokorychlostního internetu jsou k vidění videospoty s živými aktéry propagujícími výrobky a služby. Čas a příznivá legislativa by měly přinést tyto novinky i do našeho prostředí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.