Efektivní podzimní alternativa

29. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jaká je historie symbiózy Olympusu a internetu?
Vlastní web máme asi od roku 1997. Postupně přišly některé změny, zejména webdesignové firmy, a návazně na to grafika a struktura stránek. Časem jsme nasadili vlastního webmastera, vytvořili např. zázemí v podobě technického centra a posléze zvolili portálovou strategii přístupů k micrositům konstruovaným až na úrovni jednotlivých produktů. Preferujeme zde personalizovaný přístup.
Kdy jste vstoupili na pole internetové reklamy?
Protože počet přístupů na naše internetové projekty dramaticky rostl a roste, necítili jsme dosud potřebu upozorňovat pomocí internetu na naši prezentaci. Tento stav v podstatě platil až do loňského podzimu.
Takže největší kampaň v historii firmy byla v podstatě i premiérou?
Dá se to tak říci. Měli jsme na výběr, zda podzim vyplnit soupeřením s upřímnými politiky ve venkovní reklamě, nebo zvolit zásadně odlišnou a možná i efektivnější cestu. Navíc outdoorová prezentace v problematickém podzimním a zimním období nemusí být vždy nutně výhrou. Myslím, že vzhledem k efektivitě absolvované internetové kampaně není třeba litovat ani koruny reklamních investic. Vzhledem k neexistenci relevantních dat o účinnosti out-of-home reklamy byly výstupy o zásahu internetu z nezávislého výzkumu iAudit příjemným bonusem navíc.
Jak jste vlastně k myšlence poměrně masivní internetové kampaně dospěli?
Při úvahách o možnostech prezentace digitálního fotoaparátu Olympus K[mju:]-mini Digital jsme usoudili, že internet je médium šité tomuto produktu na míru. Majorita našeho produktového portfolia je přece v oblasti digitálních produktů. Vše bylo po delší diskusi schváleno naší mateřskou společností, která zastává v oblasti reklamy spíše konzervativní přístup a tento projekt brala jako test výkonnosti internetu.
Co bylo pro kampaň charakteristické?
Běžela od začátku listopadu až téměř do Vánoc. Vsadili jsme přitom na reklamní formáty a PR články umístěné na největších serverech a portálech, které odkazovaly na náš microsite www.mjumini.cz. Tam byla připravena soutěž a informace o paralelně probíhající Olympus Tour 2004. Celou akci hodnotíme jako velmi úspěšnou. Podařilo se vyprovokovat desítky tisíc lidí k aktivní činnosti. Lidé si zkrátka chtějí hrát, stát se součástí nějaké soutěžní skupiny. Není nutné získat okamžitou odezvu, ale upoutat pozornost a budovat věrnostní komunitu.
Na koho kampaň cílila?
Mířili jsme, podobně jako v případě kampaní v jiných mediatypech, na rodinu uživatelů výrobků Olympus. Zároveň jde i o komunikaci směrem k distributorům a dalším obchodním partnerům, že využíváme pružné reklamní médium a jsme připraveni podobně promptně i konat.
Které reklamní formáty „zabraly“?
Bylo jich více. Vzal bych to ale z druhé strany, naprosto nezajímavé se pro naše potřeby jevily přednostní pozice v seznamech firem. Zkušenost ukázala, že výše umístění v žebříčku naprosto nehraje roli. Pro uživatele bylo naopak klíčové, zda je oslovil konkrétní formát, jeho kreativita, a následně podstoupili torturu přechodu na naši microsite.
Nastaly při realizaci kampaně i rozpačitější okamžiky?
Pokud nastaly, rozhodně to nejde svalovat na tvůrce a kreativce. Určité rezervy jsme cítili na naší straně ve spojení s navazujícími promoaktivitami. Je to samozřejmě ponaučení do budoucna.
Co Olympusu brání v širším rozhození internetových sítí?
Existují zde obecné bariéry, které ale platí pro všechny. Spotřebitelé jsou konzervativní a možnosti, které české prostředí nabízí v otázce zabezpečení plateb, zatím nejsou dokonalé. Věřím ale v rychlý pokrok.
Z výsledků tohoto pilotního projektu využití internetu se má prý odvíjet globální přístup Olympusu k internetové reklamě. Znamenají výsledky, že internet prorazil, a dočkáme se dalších podobných překvapení?
Každopádně jsme si ověřili, že internet funguje a je schopen masivního zásahu. Nerad bych prozrazoval naše následující kroky, uvidíte sami.


29obr_Typolt_2.jpg ()


BODY PRO INTERNET. Při rozhodování mezi venkovní reklamou a internetem zvolili v Olympusu druhou variantu. Podle Ondřeje Typolta není třeba litovat ani koruny vynaložené do internetu.



Internetová část kampaně na Olympus K[mju:]-mini Digital
zapojené servery: Seznam, Centrum, Novinky, iDnes, Lidovky aj.
mediální agentura: Médea
grafika a provoz microsite: Symbio Digital
výdaje: v řádech jednotek milionů korun

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení