Chystá se rebranding značky Visa

29. 3. 2005 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Visa se rozhodla využít klíčové nástroje brandingu na podporu nových obchodních aktivit, čímž chce zdůraznit expandující tendenci. Smyslem aktualizace značky Visa je odrážet rostoucí nabídku platebních produktů a služeb, které jsou dostupné spotřebitelům a obchodníkům po celém světě. Nové logo je flexibilnější. Dnes, když Visa a její členské banky otevírají nové trhy a představují nové způsoby plateb, rebranding odráží širší spektrum platebních řešení dostupných nejenom dnes, ale i v budoucnu,“ popisuje Miloslav Kozler, manažer pro Českou republiku Visa Europe.

Řešení pro dokonalost
Předchozí logo Visy (tzv. vlaječka) řadu let označovalo místa, která přijímají platební karty, a zapsalo se takto do povědomí lidí na celém světě.
Změnám v brandingu předcházela 18měsíční příprava, založená na průzkumů provedeném na vzorku cca 7 tisíc spotřebitelů, obchodníků, komerčních zákazníků a bank v 16 zemích světa. Na různých aspektech projektu pracovalo několik agentur, avšak nový design se vytvářel především in-house. Jeho úkolem je vyzdvihovat sílu značky a stavět na zachování osvědčené barevné modro-zlato-bílé kombinaci, která je podle průzkumu velmi pozitivně vnímána.
Co se týče předpokládaných výdajů spojených s globálním komunikováním rebrandingu, není je zcela možné odhadnout, protože změna bude probíhat postupně a přirozený přechod potrvá tři až pět let.

Změny na českém trhu
Implementace nového loga začne v druhé polovině roku 2005. Od poloviny roku 2006 bude asociace požadovat, aby všechny nově vydávané karty měly nové logo a aktualizovaný formát. Každý region si ale stanoví svou vlastní komunikační strategii a začlení novou podobu loga do svých marketingových a reklamních kampaní. „Nebudeme organizovat globální marketingovou kampaň, nicméně Visa využije všech svých globálních projektů ke komunikaci nové podoby loga, jako je například sponzoring olympijských her. V této fázi ale zatím nemůžeme specifikovat žádné podrobnosti týkající se českého trhu,“ dodává Kozler.
Podle údajů TNS A-Connect výdaje do reklamy Visy v roce 2004 převýšily v ČR 50 mil. korun.


10obr_visa2.jpg ()Prvky nového designu:
Písmeno „V“ bylo v levé horní části upraveno o grafický prvek zlaté barvy, čímž se zvýraznilo postavení Visy ve světě.
Nový design klade důraz na slovo Visa, které podle posledních realizovaných výzkumů nabírá prominentní charakter. Respondenti častěji reagovali na slovo Visa než na samotný vizuální prvek.
Byly zrušeny původní barevné pruhy, které lemovaly slovo Visa, protože podle většiny respondentů evokovaly souvislost s platební kartou, což v současnosti už není zcela aktuální. Visa začala rozšiřovat své služby a produkty i na oblast internetu, mobilní komunikace a další aktivity v oblasti komerčních systémů.
Nové změny se budou dotýkat i karet a POS terminálů Visa Electron.


10obr_visa1.jpg ()
Snaha o rozvoj. Rebranding Visy např. na kreditkách pomůže oddělit značku od poskytovatele služeb.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.