Věřím, že nastal čas druhé generace agentur

22. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


V Euro RSCG jste zastával pozici výkonného ředitele. Příliš o vás ale slyšet nebylo. Proč? Co jste měl v Euru konkrétně na starost?
Mým hlavním úkolem bylo zajistit hladký a bezproblémový běh agentury a korektní vztahy mezi jednotlivými odděleními.
Kromě toho jsem byl přímo zodpovědný za péči o Opavii a Reckitt Benckiser a dále jsem supervizoval práci pro veškeré ostatní klienty. Má pozice zde nebyla srovnatelná kupříkladu s rolí Josefa Havelky (šéf Leo Burnett – pozn. red.). V souvislosti s touto úlohou se nabízí srovnání s olejem, případně mazivem, které životně potřebujete k tomu, aby stroj – v tomto případě byznys – hladce běžel a nezadřel se ve chvíli, kdy to nejméně potřebujete.

Proč jste z lukrativního místa odešel?
Samotný odchod nesouvisel výlučně s mým rozhodnutím, poslední měsíce před tím byly poznamenány vážnými zdravotními komplikacemi. Podle počáteční dohody s Gillesem Berouardem (chairman Euro RSCG Group) jsem měl během této doby pokračovat v práci pro agenturu alespoň na částečný úvazek, v reálném světě ale samozřejmě takto věci nefungují, a proto bylo jednoho dne rozhodnuto, že dám agentuře své sbohem.

Proč zrovna odchod do malé agentury, jako je Mašina? Uživí vás to, nebo už tuto práci berete jen jako hobby?
Za mou spoluprací s malou agenturou, jako je Mašina, je jeden neoddiskutovatelný důvod. Upřímně věřím, že v této republice nastává skutečný prostor pro druhou generaci agentur s významným potenciálem růstu. Subjektů s totálně odlišnými náklady na provoz v porovnání se zavedenými agenturami, jakými jsou např. Euro RSCG, McCann-Erickson, subjektů plných mladých, agresivních a pro věc zapálených individualit. Pro takové agentury by neměl být problém najít si své místo na trhu. Je to o vzájemné vhodnosti partnerů pro danou zakázku.
A navíc jsem si tým Mašiny oblíbil. Samozřejmě že v současné době není tato agentura tím, kdo by mi zajišťoval bezstarostné živobytí, ale jsem přesvědčen, že je to pouze otázka času a potřebného štěstí, aby se Mašina stala opravdu úspěšnou. Rozhodně bych ale mé zdejší angažmá neoznačil jako hobby. Jde o byznys, a to je vážná věc.

Co znamená druhá generace agentur?
Jedná se o spojení lidí, kteří odmítli život velké síťové agentury a vytvořili si vlastní. Jakýsi druh rebelujícího potomka velké rodiny.

Je něco, co velká agentura dnes nemůže klientovi nabídnout? Proč by měl měnit za malou agenturu?
Malé agentury většinou používají pro motivaci svých zaměstnanců buď nějaký podíl na zisku nebo zaměstnanci můžou mít jiný osobní zájem v agentuře. Klient tím automaticky získá tým „zapálený pro věc“. Konečný úspěch takové agentury především zajišťuje přirozená hrdost a loajalita všech členů týmu.
Naopak pro velké agentury je přirozené, že si nemohou to samé dovolit, a proto vypočítávají čas strávený na zakázce za použití hypotéz vycházejících z času jednotlivých členů týmu. A tím je samozřejmě ovlivněna již zmíněná zapálenost pro věc.

Mašina
Agenturu Mašina založil v loňském roce bývalý account director Euro RSCG Jan Faflík společně s art directorem stejné agentury Davidem Hanouskem. Jejími největšími projekty byly dosud kampaně pro nadaci Drop In a značku Scott.

profil
Robin Lewis
Vzdělání: univerzita v Anglii, specializace na anglický jazyk
Kariéra: Brunnings – reklamní agentura; Selfridges; Prosser, Lewis, Webb; MDA; McCann-Erickson (Francie, Německo, Maďarsko, ČR); Publicis Praha, Euro RSCG New Europe


21_lewis.jpg ()
PROSTOR TU JE. „Budeme usilovat o jiný typ klientů než velké agentury,“ říká Robin Lewis, new business director Mašiny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.