recenze

22. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kdo: Lester Wunderman (překlad Jiří Rezek)
Co: Direct marketing – Reklama, která se zaplatí, Grada Publishing, Praha 2004, 1. vydání, 252 stran
Plus: zásadní publikace oboru, konkrétní příklady, zkušenosti autora
Minus: absence názorných a oživujících grafických prvků, schémat, obrazového doprovodu
Kniha „Direct marketing – Reklama, která se zaplatí“ je výkladem o direct marketingu v autobiografické formě. Autor popisuje, jak ziskově dělat reklamu v postindustriální, na informacích založené společnosti. Ukazuje, jak se výrobci a zákazníci mohou zapojit do interaktivního dialogu a ovlivňovat navzájem své chování. Zabývá se také novým pohledem na obchodní značky, které dříve představovaly soubor hodnot produktu, ale nyní se stále více ztotožňují se soubory individuálních potřeb zákazníků.
Kniha je členěna do 26 kapitol a její předností jsou mnohé příklady z praxe a případové studie. Hned na začátku nechybí „pověstných“ devatenáct pravidel pro úspěšné directmarketignové agentury.
„Direct marketing, jak ho znám dnes, rozbíjí zavedená pravidla distribuce, marketingu a komunikace. Ze své podstaty jde proti masové výrobě, masové distribuci a masové komunikaci, která byla zahájena průmyslovou revolucí,“ poznamenal Lester Wunderman ke své knize na tiskové konferenci v Praze na veletrhu Reklama.
Philip Kotler, autor slavné knihy Marketing management, o publikaci mimo jiné řekl: „Wundermanovo vylíčení zážitků z přímého prodeje, z běžné mediální reklamy, ze zásilkového prodeje i z direct marketingu se čte jako román. Věnujte mu svůj čas a jako protihodnotu získáte plnohodnotnou náhradu marketingového vzdělání.“


09_Direct_marketing.jpg ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.