Nejlepší byl Pán prstenů

22. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Filmové studio New Line Cinema stanulo v čele dvanácti oceněných společností zábavního průmyslu v letošním americkém žebříčku Entertainment Marketers. New Line Cinema letos s přehledem vedla v marketingu zábavního průmyslu. Největší úspěch na poli prodejnosti zaznamenal její poslední film Pán prstenů: Návrat krále.

Udeřit na tu pravou strunu
Prezident domácího marketingu společnosti New Line Cinema Russel Schwartz je přesvědčený, že firma zaznamenala takový úspěch hlavně díky tomu, že se striktně držela vytyčené snahy zasáhnout filmuchtivé publikum přímo do srdce. Schwartz se zaměřil na emocionální drama Pána prstenů a snažil se přilákat jak skalní fanoušky předešlých dvou částí filmové trilogie, tak i nové diváky. „Naše kampaň nebyla ve stylu ,ještě větší a ještě lepší‘, ale byl to příběh samotných postav. Tato část triptychu byla ze všech tří ta nejemotivnější a nejlidštější,“ vysvětluje svůj přístup Russel Schwartz. Pro vytvoření pocitu dokončení ságy zvolil Schwartzův tým slogan „Cesta končí“. Návrat krále převýšil v zisku i první dva díly trilogie a do americké domácí pokladny přinesl 345 mil. dolarů.

Pohádka před Vánoci vydělala
Kvalitní výzkum cílové skupiny, který uveřejnil časopis Advertising Age, sehrál zásadní roli i pro New Line. Studio se chlubilo tím, že své konkurenty výrazně předčilo, a zřejmě nikdy to nebylo tak patrné jako v roce 2003. Například rozhodnutí uvést do kin v USA pohádku Elf začátkem listopadu se ukázalo jako šťastné a společnost na tom vydělala 138 mil. dolarů.


20_prsten.jpg ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.