Filmové studio New Line Cinema stanulo v čele dvanácti oceněných společností zábavního průmyslu v letošním americkém žebříčku Entertainment Marketers. New Line Cinema letos s přehledem vedla v marketingu zábavního průmyslu. Největší úspěch na poli prodejnosti zaznamenal její poslední film Pán prstenů: Návrat krále.
Udeřit na tu pravou strunu
Prezident domácího marketingu společnosti New Line Cinema Russel Schwartz je přesvědčený, že firma zaznamenala takový úspěch hlavně díky tomu, že se striktně držela vytyčené snahy zasáhnout filmuchtivé publikum přímo do srdce. Schwartz se zaměřil na emocionální drama Pána prstenů a snažil se přilákat jak skalní fanoušky předešlých dvou částí filmové trilogie, tak i nové diváky. „Naše kampaň nebyla ve stylu ,ještě větší a ještě lepší‘, ale byl to příběh samotných postav. Tato část triptychu byla ze všech tří ta nejemotivnější a nejlidštější,“ vysvětluje svůj přístup Russel Schwartz. Pro vytvoření pocitu dokončení ságy zvolil Schwartzův tým slogan „Cesta končí“. Návrat krále převýšil v zisku i první dva díly trilogie a do americké domácí pokladny přinesl 345 mil. dolarů.
Pohádka před Vánoci vydělala
Kvalitní výzkum cílové skupiny, který uveřejnil časopis Advertising Age, sehrál zásadní roli i pro New Line. Studio se chlubilo tím, že své konkurenty výrazně předčilo, a zřejmě nikdy to nebylo tak patrné jako v roce 2003. Například rozhodnutí uvést do kin v USA pohádku Elf začátkem listopadu se ukázalo jako šťastné a společnost na tom vydělala 138 mil. dolarů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).