Pátý Golf startuje kampaň

16. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Volkswagen spustil v těchto dnech kampaň na novou řadu modelu VW Golf. Kampaň startuje čtyři dny před termínem oficiálního uvedení nového modelu na trh . Na trzích západní Evropy byla pátá řada Golfu již launchována v posledním čtvrtletí loňského roku.

V očích zákazníka
Golf si vydobyl za 30 let své existence mimořádné postavení na trhu. „V západní Evropě si vytvořil ,vlastní segment‘ a má svoji stálou skupinu fanoušků. Oslovuje lidi napříč věkovými i sociálními skupinami. Je mnoho lidí, kteří – zvláště v Německu – vlastnili několik generací modelu Golf a o koupi jiného vozu neuvažují,“ tvrdí Věra Přibylová, marketingová ředitelka Volkswagenu v ČR. Typickým zákazníkem VW Golf v zahraničí je podle ní mladý člověk, svobodný nebo žijící v partnerském vztahu, bezdětný. Vůz je u této generace vnímán jako „trendy“.
Na českém trhu naopak historie vozu chybí. Odlišné jsou i nároky, které český zákazník většinou klade na automobil. „Cílová skupina je u nás ve srovnání se západní Evropou starší a zákazníci často užívají vůz jako rodinný. I na českém trhu se však již vytvořila skupina fandů Golfu,“ dodává Věra Přibylová.

Image v popředí: legenda Golf
Základní myšlenka propagace Volkswagenu navazuje na motiv automobilové legendy. Televizní spot je adaptací jednoho z evropských konceptů, natočeného ve Francii. „Režíroval jej Rob Sanders a motivem je legenda Golf,“ říká Tomáš Průša z reklamní agentury DDB.
Volkswagen spustil českou reklamní kampaň z dílny agentury DDB s důrazem na tiskovou (deníky, suplementy, magazíny) a venkovní reklamu. „Mediální mix bude zahrnovat televizi, rádio a internet. Součástí kampaně jsou i directmaily, eventy, soutěž o nový Golf u všech prodejců VW, prezentace vozů na vybraných místech po celé republice a množství akcí, pořádaných našimi prodejci na lokální úrovni,“ uvádí Věra Přibylová.
Kampaň je například ve Velké Británii podpořena velkou hrou na internetu se sloganem „The New Golf. 30 Years in the Making“, v níž je možné toto auto vyhrát. Jde o kreativní soutěž na téma „Napište třicet věcí, které byste měli udělat před tím, než vám bude 30 let.“ Firma chce navázat na prodejní úspěch celé řady Golf, kterou cílí na mladé mezi 25-30 lety. Podle Přibylové se podobná soutěž na internetu v České republice nechystá.

Pozor na konkurenci!
Nový Golf V zatím ale v Evropě naděje výrobce nanaplňuje, neboť se jeho prodej rozbíhá pomalu, uvádí ve svém článku Hospodářské noviny. Příčinami malého zájmu zákazníků jsou cena, přesycenost trhu a výrobní potíže ve Volkswagenu. Cena srovnatelného vozu Opel Astra je ve stejné výbavě o dva tisíce eur nižší než u VW Golf. Český importér přesto věří, že Volkswagen bude v Čechách úspěšnější.
„V roce 2003 jsme v České republice prodali 1407 vozů, což představovalo první místo v segmentu hatchbacků nižší střední třídy,“ říká Věra Přibylová o prodejním úspěchu předchozí série vozu.
Letos v březnu se nižší střední třída kompaktních automobilů rozšíří o nový Opel Astra a na podzim o vylepšený Ford Focus. Automobilka BMW chce do stejné třídy vozů, ve které zatím dominují vozy z Wolfsburgu, proniknout s úplně novou řadou menších vozů. Rovněž německý Mercedes pošle do útoku novou linii své nižší střední třídy automobilů.


16_golf_zepředu.jpg ()
Výhody. Automobilka se snaží povzbudit zákazníky výraznými slevami. Pro českého importéra bude prvořadé klienta nalákat přes reklamu a vlastnosti Golfu V.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení